2015. június 22., hétfő

Pizza cukkinis alappal

A Vidék Íze 2014 júliusi számában találtam ezt a receptet. Kicsit leegyszerűsítettem az itthon lévő hozzávalókhoz igazítva. Nekünk nagyon ízlett, így a nyáron még biztos elkészül. 


Hozzávalók az alaphoz: 
- 3 közepes cukkini,
- 2 tojás,
- reszelt sajt (recept szerint 1 csésze, én nem mértem, de ennél biztos kevesebbet tettem),
- fél csésze reszelt parmezán (nem tettem bele),
- 1 csésze liszt (nálam fele csicseriborsóliszt, fele fehér tönkölyliszt).

Hozzávalók a mártáshoz:
- a jól bevált paradicsomszószom szerint. Van, hogy cukkinit reszelek a szószba is és amikor elkészül, összeturmixolom.

Feltét: 
- szalonna kis kockákra vágva,
- kevés kolbász felkarikázva,
. 5 dkg feta sajt,
- 1 nagy fej hagyma,
- ki mit szeretne még vagy ezek helyett, pl. gomba, mozzarella stb.

Elkészítés: 

1. A cukkinit lereszeljük. Sózzuk. Kicsit állni hagyjuk, majd jól kicsavarjuk a levét. Minél alaposabbak vagyunk, annál ropogósabb lesz az alap.

2. Hozzáadjuk a lisztet, a reszelt sajtot és a tojásokat. Egy lágy, de nem folyós masszát kapunk.

3. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük (kb. 1 cm vastag legyen a tészta), eligazítjuk és 180 fokon elősütjük. Addig sütjük, míg a tészta halványbarna lesz.

4. Ekkor megkenjük a szósszal, elrendezzük a feltétet és készre sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése