2015. július 4., szombat

Cukkinis sütemény (kakaó és csoki nélkül)

A nosalty-ról van a recept. Itt-ott módosítottam.Finom, nagyon jó bele a dió.



Hozzávalók: 
- 40 dkg cukkini (hámozott, reszelt, de ha nagyon zsenge, akkor azt nem kell hámozni),
- 3 tojás,
- cukor ízlés szerint (nálam 13 dkg, eredeti recept szerint 30 dkg),
- 1 csomag vaníliás cukor (vagy esszencia),
- 2 dl olaj (vagy fele olaj, fele tej),
- 35 dkg rétesliszt (nálam tönköly fehér),
- 10 dkg darált dió (nálam több dió, kevesebb liszt),
- 1 kiskanál fahéj,
- fél csomag sütőpor (nem tettem)
- 1 kiskanál szódabikarbóna.

Elkészítés: 

1. A tojásokat a cukorral és a vaníliás cukorral fehéredésig keverjük. Hozzáadjuk a cukkinit és az olajat (vagy olaj-tej keveréket).

2. A lisztet, a darált diót, a sütőport, szódabikarbónát és fahéjat összekeverjük egy külön edényben, majd a tojásos cukkinibe forgatjuk.

3. Közepes méretű, zsírozott-lisztezett (vagy sütőpapírral bélelt) tepsibe öntjük a masszát. 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Ha nagyon pirul a teteje, lejjebb vesszük a hőt 10 perc után. Ha elkészült, rácson kihűtjük. Ha kihűlt, ketté is vághatjuk, lekvárral tölthetjük.

Megjegyzés: fél adagot készítettem, a sütőport elhagytam és nagyon nem akart magas lenni a sütemény. Ezért úgy oldottam meg, hogy keresztben félbe vágtam a a süteményt, az egyiket megkentem csokis meggylekvárral és rátettem a másik felét. Így már szép magas sütink lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése