2015. július 4., szombat

Mángoldfőzelék céklarösztivel

Ezt a főzeléket már kétszer is elkészítettem idén. Jó sok mángoldunk van, így lehet kísérletezni ezzel a zöldséggel is.

Először úgy készítettem, hogy a leveleket blansíroztam, majd deszkára téve egy késsel aprítottam. Másodszor nem blansíroztam, hanem még nyersen daraboltam a mángoldot. Másodszor, ahogy vártam, intenzívebb lett az íze, így nekem jobban ízlett, de a gyerekeknek az első változat tetszett inkább.

Jól illik a főzelékhez a cékla. Készítettem céklás rösztit és céklafasírtot is.



Hozzávalók a főzelékhez: 
- mángold,
- 2-3 gerezd fokhagyma,
- tej (elmaradhat, ebben az esetben alaplevet ÉS tejszínt teszünk hozzá),
- tejszín (elmaradhat, ebben az esetben több tejet teszünk hozzá),
- alaplé (elmaradhat, ebben az esetben több tejet teszünk hozzá),
- 2 dkg zsiradék (nálam vaj),
- 2-3 evőkanál liszt,
- só,
-bors.

Elkészítés: 

1. A levelek közepéből kitépjük a vastag szárrészt (ezeket más ételhez fel lehet használni, de én most a komposztba dobtam). Alaposan megmossuk a mángoldot, majd a fent leírt módon készítjük tovább, azaz vagy blansírozás után apróra daraboljuk vagy előfőzés nélkül aprítjuk. Egyébként van, aki csak a nagyobb leveleket vágja két-három részre, a többit egészben hagyja.

2. Zsiradékot hevítünk, ráreszeljük a fokhagymát, majd egy kis kevergetés után mehet rá a mángold.

3. Ha előfőztük, akkor önthetjük is hozzá a tejet vagy alaplevet. Ha nem főztük elő, akkor most pároljuk puhára.

4. Amikor tehát már puha a mángold, akkor felöntjük tejjel vagy alaplével, sózzuk, borsozzuk. Forrás után a tejszínt is beleöntjük, majd behabarjuk és forralunk rajta egyet.


Hozzávalók a rösztihez (egy másik, hasonló céklaröszti recept itt található):
- cékla,
- krumpli,
- mokkáskanál kakukkfű,
- só,
- bors,
- 1 nagy tojás (elhagyhatjuk és helyette valamint a liszt helyett keverjünk bele csicseriborsólisztet, így, ha valamiért muszáj, vegán, tojásmentes, gluténmentes lesz a rösztink),
- 5 dkg liszt,
- zsiradék a sütéshez.

Elkészítés: 

1. Nagyobb lyukú reszelőn lereszeljük a céklát és a krumplit. Ízesítjük sóval, borssal, kakukkfűvel.

2. A tojással és a liszttel összegyúrjuk.

3. Gombócokat formázunk, majd ellapítjuk és így sütjük mindkét oldalát ropogósra, közepes tűzön. Nem kell sok zsiradék alá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése