2015. július 1., szerda

Meggylekvár és étcsokis meggylekvár

Rájöttem, hogy még nem írtam be a recepttárba, én hogyan készítem a meggylekvárt.

A ribizli kivételével semmilyen lekvárba nem teszek édesítőt vagy cukrot.

A meggyet kimagozom, majd egy edénybe teszem. Lassú tűzön főzöm. Időnként megkeverem. Először sok levet enged, de nem öntöm le róla, hanem jól elfőzöm. Nem kell teljesen elfőzni, de ne maradjon sok alatta. Ezután botmixerrel kicsit pürésítem. Nem teljesen, mert szeretem, ha maradnak benne kisebb-nagyobb darabok. (Újabban már nem is botmixerezem, hanem krumplitörővel töröm át a jó puhára főtt gyümölcsöt.) Ezután még addig főzöm, míg a kívánt állagot el nem éri. Üvegbe töltöm és mehet a száraz dunsztba.

Az étcsokis változat: amikor úgy látjuk, kész a lekvár, akkor lehúzzuk az edényt a tűzről, belekeverjük és beleolvasztjuk az étcsokit. Ezután üvegekbe töltés és száraz dunszt következik. Egy-másfél kg lekvárba egy tábla (10 dkg) csokit tettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése