2015. október 31., szombat

Linzer

Panni és Gergő kedvéért sütöttem ezeket is kis linzerkekszeket. Ritkán sütök ilyesmit, de néha azért szabad olyan süteményt is enni, amiben nincs úgymond "hasznos anyag".

Kiss'n'chips  blogján találtam a receptet. Ebben a receptben van sütőpor is, így még nem próbáltam a linzert, csak anélkül. Így sem rossz, kicsit puhább talán.



Hozzávalók: 
- 25 dkg liszt,
- 10 dkg jéghideg disznózsír,
- kb. 2 evőkanál tejföl, vagy amennyit igényel a tészta,
- 4 dkg porxukor zero, vagy több cukor, aki édesebben szereti,
- fél csomag vaníliás cukor (prémium),
- 1 tojás (én csak a sárgáját tettem bele),
- fél csomag sütőpor (én egy kevés szódabikarbónát tettem helyette).

Elkészítés: 

1. A hozzávalókat nagyon gyorsan összegyúrjuk. Azért kell gyorsan, hogy elkerüljük a zsír megolvadását, felmelegedését. Ha sokáig gyúrogatnánk, sütés után túlságosan morzsálódós, szétesős lenne a keksz. Ha kész, fóliába csomagoljuk, hűtőben legalább egy órát pihentetjük. Fontos ezt a részt is betartani.

2. Ha pihent és hűlt a tészta, kinyújtjuk.

3. Kiszaggatjuk. Sütőpapírral bélelt tepsin, 180 fokra előmelegített sütőben világosra sütjük. Nem kell barnának lennie. Ha az alja már kezd barnulni, akkor kész. Kb. 10-15 perc alatt készül el.

4. Készíthetjük klasszikusan is, azaz úgy, hogy kettőt-kettőt összeragasztunk lekvárral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése