2016. február 7., vasárnap

Citromos-kókuszos keksz

Panni napok óta kekszet akar enni. Boltit nem veszünk, időm viszont nem volt sütni neki. Szombat délelőtt, mert akkor Gergő is itthon van velünk, gondoltam, jó móka lesz együtt szaggatni a tésztát. Makacska konyhájában találtam az ötletet. Lime helyett citromot használtam és citromhéj helyett citromlevet. A gyerekek nagyon szeretik.



Hozzávalók: 
- 6,5 dkg liszt,
- 6 dkg kókuszreszelék,
- 12,5 dkg kukoricaliszt (liszt és nem dara),
- 12,5 dkg vaj,
- 7 dkg xukor zero (legközelebb kicsit kevesebbet teszek, eredeti recept szerint 12 dkg cukor),
- 2 tojássárgája,
- fél kávéskanál szódabikarbóna (vagy sütőpor),
- vaníliaőrlemény (ha nincs akkor esszencia vagy vaníliás cukor),
- 1 nagy citrom leve, ha bio a citrom, akkor a reszelt héja is.



Elkészítés: 

1. A vajat a liszttel, kókuszreszelékkel és kukoricaliszttel összemorzsoljuk, majd összegyúrjuk a többi hozzávalóval. Nekem kellett hozzá egy nagy citrom összes leve, hogy jól összeálljon a tészta, de gondolom, ez lisztfüggő is. Ne gyúrogassuk sokáig, siessünk, hogy ne melegedjen fel a tészta. Becsomagoljuk és 1-2 órát állni hagyjuk.

2. Két részletben kinyújtjuk a tésztát (ízlés szerinti vastagságúra, nálam ez kb. 1-2 mm volt, tehát elég vékonyra nyújtottam). Kiszaggatjuk, majd sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük. 170-180 fokra előmelegített sütőben kb. 10-12 perc alatt készre sütjük. Nem kell, hogy színe legyen. Figyelni kell, mert hirtelen barnul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése