2016. február 7., vasárnap

Csörögefánk/forgácsfánk (élesztő nélküli változat)

Horváth Ilona receptje szerint készítettem ezeket a fánkokat. Annyit módosítottam, hogy egy evőkanál rumot is tettem a tésztába.




Hozzávalók: 
- 35 dkg liszt,
- 5 tojássárgája,
- tettem bele két evőkanál xukor zerot is, mert én porcukor nélkül szeretem a fánkot, de ha porcukrozzuk sütés után, akkor egy kiskanál cukor kell csak bele,
- 3-4 púpozott evőkanál tejföl,
- 1 evőkanál rum,
- zsiradék a sütéshez,
- porcukor a szóráshoz,
- baracklekvár.

Elkészítés:

1. A hozzávalókból levestészta keménységű tésztát gyúrunk (azaz jó kemény tésztát).

2. Eredetileg 22 kis gombócot kellene formázni a tésztából és egyesével nyújtogatni őket, de én inkább az egészet nyújtottam ki jó vékonyra. Arra nagyon figyeljünk, hogy tényleg nagyon vékonyra nyújtsuk, szinte át kell látszódnia a tésztának. Így lesz csak szép hólyagos a kisült fánk.

3. A tésztát tehát jó vékonyra nyújtjuk, majd derelyevágóval (ha nincs, késsel) téglalapokra daraboljuk. Két-két párhuzamos bevágást ejtünk minden téglalap közepén, ezeken áthúzzuk a csücsköket. Tulajdonképp mindegy, hogyan csináljuk, a lényeg, hogy valahogy csomózzuk, gubancoljuk össze a tésztát.

4. Bő forró zsiradékban aranybarnára sütjük. Aki szereti, porcukorral szórja meg. Baracklekvárt is kínáljunk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése