2016. február 21., vasárnap

Duplán csokis keksz

Ildikokki oldalán találtam ezt a kekszet. A gyerekek farsangi bulijára ez volt a másik keksz, amit sütöttem. Nagyon jó kakaós íze van. Kicsit hasonlít a pilóta kekszre, de nem olyan bántóan édes. Nekem ez az egyik kedvencem. A tölteléket máshogy készítettem. Olyan tölteléket szerettem volna ugyanis, ami napok múlva sem puhítja meg a kekszeket.




Hozzávalók a tésztához:
- 9 dkg liszt,
- 3 dkg étkezési keményítő,
- 3 dkg kakaópor,
- 9 dkg vaj,
- 5 dkg porcukor,
- 1 tojássárgája,
- 1 csapott teáskanál sütőpor,
- 1 teáskanál vaníliapor.

Hozzávalók a krémhez:
- 3-5 dkg étcsoki,
- egy (kb. 5 dkg) marék pörkölt mogyoró nagyon-nagyon finomra darálva (nekem nem volt, így dióval készítettem),
- pár kocka fehércsoki a díszítéshez.

Elkészítés:

1. A száraz hozzávalókat összekeverjük egy tálban, majd a vajat elmorzsoljuk benne. Amikor már teljesen szétmorzsoltuk a vajat a lisztes keverékkel, akkor adjuk hozzá a tojássárgáját. Gyors mozdulatokkal tésztát gyúrunk. Sokáig nem szabad gyúrogatni, mert akkor túlságosan morzsálódós, szétesős lesz a kekszünk sütés után. Fóliába csomagoljuk, néhány órát hűvös helyen állni hagyjuk.

2. A tésztát vékonyra nyújtjuk (kb. 2 mm). Kiszaggatjuk, majd sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük a kekszeket és 180 fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt készre sütjük. Ne színesedjen a kekszek széle vagy alja.

3. A krémhez gőz fölött megolvasztjuk az étcsokit és nagyon finomra darált mogyoróval összekeverjük. Ezzel ragasztunk össze két-két korongot.

4. Tetejüket olvasztott fehércsokival díszítjük. Hűvös helyen dermedni hagyjuk, majd jól záródó dobozba csomagoljuk a kekszeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése