2016. február 12., péntek

Mákos(-meggyes) muffin

Maradt egy kis darált mákom, a gyerekeknek is akartam sütni valamit, ami viszonylag egészséges, de a sajtkészítés miatt csak kevés időm volt sütni. Rockernek is készítenem kellett valamit szombatra, amit vinni tud magával az egyetemre, hogy két óra között gyorsan megebédeljen. Neki a régi kedvencet, a kolbászos muffint sütöttem, ezúttal szalonnával és sok maggal kiegészítve. Ennek a süteménynek a receptjét a nosalty-n találtam. 


Hozzávalók: 
- 25 dkg mák,
- 1 bögre liszt,
- 2,5 dl tej (nálam most házi joghurt),
- 1 tojás,
- fél teáskanál szódabikarbóna (eredetileg 1 teáskanál sütőpor),
- 2 evőkanál olaj,
- 8-10 dkg xukor zero (eredetileg egy bögre porcukor, de ez rengeteg!),
- 30 dkg meggy(befőtt) (nálam ez most kimaradt).

Elkészítés: 

1. Összekeverjük a száraz hozzávalókat az egyik edényben, a tojást, olajat és tejet/joghurtot a másik edényben, majd a kettőt összeöntjük és csak addig keverjük, míg éppen csak összeáll a tészta.

2. Kivajazzuk a muffin formát (én kevés lisztet is szórtam mindegyik mélyedésbe, de ez el is maradhat). Belekanalazzuk a lyukakba a tésztát úgy, hogy mindegyiket félig töltsük meg. Meggyet szórunk rá, majd újra tészta következik. Mindegyik muffin tetejére is teszünk egy-egy meggyet.

3. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 percig sütjük (Én most a 16 darabos formában sütöttem, de ha kisebb méretű muffinokat készítünk, lehet, hogy gyorsabban sül majd.)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése