2016. február 21., vasárnap

Süni keksz

Barbinál találtam a receptet. Kicsit módosítottam rajta. Nagyon jó lett. A gyerekek imádták. Én csak fele adag tésztát gyúrtam be és kisebb (kb. főtt tojássárga nagyságú golyókat formáztam), de így is lett kb. 35-40 sünim. Ide az egész adag hozzávalóit írom le. Gyerekbulikba ideális.














Hozzávalók:
- 20 dkg vaj,
- 30 dkg liszt (én volt, hogy egy részét kukoricaliszttel helyettesítettem, hogy omlósabb legyen, de volt, hogy 5 dkg lisztet étkezési keményítőre cseréltem az omlósabb állag elérése érdekében),
- 10 dkg porcukor,
- 1 tojássárgája,
- vanília kikapart belseje,
- 1 teáskanál sütőpor (nálam késhegynyi szódabikarbóna),
- 10 dkg jó minőségű étcsokoládé a díszítéshez,
- 3-4 marék dió, mandula, mogyoró darálva vagy kókuszreszelék (a legjobban kókuszreszelékkel mutat).

Elkészítés:

1. A lisztet, porcukrot, vaníliát, szódabikarbónát/sütőport összekeverjük, majd elmorzsoljuk benne a vajat, majd a tojást is hozzáadjuk. Gyors mozdulatokkal egy rugalmas, nem töredező, nem száraz és nem is ragacsos tésztát gyúrunk belőle (mivel én nem használok tojást, ezért általában teszek helyette egy nagyon kevés joghurtot vagy tejfölt, legvégső esetben hideg vizet). Fóliába csomagoljuk, néhány órát állni hagyjuk.

2. Ízlés szerinti méretű golyókat gömbölyítünk a tésztából. Én főtt tojássárga méretűeket készítettem, mert nem akartam nagy süniket sütni a gyerekeknek. A golyókat kissé oválisra (csepp alakúra) formázzuk, majd a sünik orrát is kialakítjuk.

3. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket és 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Ha az alja barnul, akkor kész is van, nem szabad túlsütni. Kb. 12-15 perc alatt sülnek meg, de sütőfüggő, figyeljük! .

4. Ha kihűlt a keksz, gőz fölött megolvasztott étcsokiba mártjuk a sünik hátát, majd meghempergetjük darált dióban, mandulában, mogyoróban vagy kókuszreszelékben. (Újabban már nem mártom, hanem szilikonecsettel kenem, így takarékosabb és szebb is, igaz, így talán kevesebb csoki jut egy-egy sünire). Végül szemeket, orrokat készítünk. A legszebben csokiba mártott fogpiszkálóval szoktam készíteni. Hűvös helyen hagyjuk megdermedni, végül csomagoljuk jól záródó dobozba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése