2016. február 21., vasárnap

Süni keksz

Barbinál találtam a receptet. Kicsit módosítottam rajta. Nagyon jó lett. A gyerekek imádták. Én csak fele adag tésztát gyúrtam be és kisebb (kb. főtt tojássárga nagyságú golyókat formáztam), de így is lett kb. 25-30 sünim. Ide az egész adag hozzávalóit írom le. Gyerekbulikba ideális.





Hozzávalók:
- 20 dkg vaj,
- 30 dkg liszt (én egy részét kukoricaliszttel helyettesítettem, hogy omlósabb legyen),
- 10 dkg porcukor,
- 1 tojássárgája,
- vanília kikapart belseje,
- 1 teáskanál sütőpor (nálam késhegynyi szódabikarbóna),
- 10 dkg étcsokoládé a díszítéshez,
- 3-4 marék dió darálva.

Elkészítés:

1. A lisztet, porcukrot, vaníliát, szódabikarbónát/sütőport összekeverjük, majd elmorzsoljuk benne a vajat, majd a tojást is hozzáadjuk. Gyors mozdulatokkal tésztát gyúrunk belőle. Fóliába csomagoljuk, néhány órát állni hagyjuk.

2. Ízlés szerinti méretű golyókat gömbölyítünk a tésztából. Én főtt tojássárga méretűeket készítettem, mert nem akartam nagy süniket sütni a gyerekeknek. A golyókat kissé oválisra formázzuk, majd a sünik orrát is kialakítjuk.

3. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket és 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Ha az alja barnul, akkor kész is van. Kb. 12-15 perc alatt sülnek meg.

4. Ha kihűlt a keksz, gőz fölött megolvasztott étcsokiba mártjuk a sünik hátát, majd meghempergetjük darált dióban. Végül egy zacskóba töltjük a maradék olvasztott csokoládét és pici lyukat vágunk a zacskó csücskén. Kis pöttyöket nyomunk a szemek és az orr helyén. Hűvös helyen hagyjuk megdermedni, végül csomagoljuk jól záródó dobozba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése