2016. február 7., vasárnap

Zöldséges feketebab

Vettem feketebabot. Eredetileg tortát akartam készíteni belőle, de mégsem volt kedvem édességhez, így inkább ezt a finom egytálételt főztem helyette. Nekünk nagyon ízlett. Néhány változtatással, de ezt a receptet használtam.


Hozzávalók: 
- 50 dkg fekete bab, puhára főzve,
- 1 nagy fej hagyma, aprítva,
- 3-4 gerezd fokhagyma, aprítva,
- 2-3 nagy sárgarépa, kis kockákra vágva,
- 3 kocka étcsoki (én 1 kocka étcsokit és egy teáskanál kakaóport tettem bele),
- egy pohár vörösbor,
- 2 evőkanál balzsamecet,
- 2 pohár sűrű, házi paradicsomlé,
- 1 nagy evőkanál zsiradék,
- 1 kávéskanál fahéj,
- 1 kávéskanál bors,
- só,
- 1-2 babérlevél,
- 4 levél bazsalikom, aprítva,
- 1-2 szál oregánó, aprítva,
- egy kis marék petrezselyem, aprítva,
- chili, aki csípősen enné,
- 2 darab kaliforniai paprika (nem tettem bele), apró kockákra vágva,
- 2 szár angol zeller (nem tettem bele), felkarikázva,
- 3-4 nagy paradicsom (nem tettem bele), kis darabokra vágva,
- köles (nem mértem le, kb. egy 2 dl-es pohárnyi szűken mérve) vagy kuszkusz.

Elkészítés: 

1. A babot előzőleg vízben puhára főzzük vagy használjunk konzerv babot és akkor azt már nem kell főzni. Szokásos módon megfőzzük a kölest (vagy kuszkuszt).

2. A zsiradékon megpároljuk a vöröshagymát, majd hozzáadjuk a fokhagymát, sót, borsot, chilit. Egy kis kevergetés után belekeverjük a paprikát is. Pár perc múlva, mikor már érezni a paprika illatát, beleöntjük a balzsamecetet.

3. Ezután következik a répa. Pirítjuk. majd 2-3 perc után pedig következik a paradicsom is.

4. Beledobjuk a babérlevelet, a csokikockát (vagy a kakaóport). elkeverjük. Hozzáöntjük a paradicsomlevet és a bort. Amikor felforrt, beleöntjük a babot is. 20 percig vagy amíg minden puha nem lesz, lassú tűzön, fedővel készre főzzük. Ha közben elfő a folyadék, pótoljuk vízzel.

5. Amikor már majdnem kész, belekeverjük a főtt kölest vagy kuszkuszt és a zellert. Együtt főzzük még 5-10 percig. A főzés utolsó 5 percében belekeverjük a zöldfűszereket is.

6. Ehetjük magában, de kínálhatunk mellé friss kenyérfélét és guacamole salátát is. (Avokádó összetörve, paradicsom, vöröshagyma vagy lilahagyma, lime lé, friss koriander, só, chili. kevés olaj.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése