2016. március 22., kedd

Glután-, tojás-, tejmentes palacsinta

Azt gyanítjuk, Panninak valamilyen ételérzékenysége lehet. Hogy gyorsan a dolog végére járjak, egy kis időre diétára fogtam őt. Nem kapott glutént, magvakat, tojást és édesítőszert. Tejtermékből csak minimálisat, amennyi éppen az ebédben volt. A tünetei már 2 nap után elmúltak, ezért glutént újra ehet és szerencsére továbbra sincs semmi gondja, úgyhogy szerintem vagy a tojást (vagy csak a tojásfehérjét) vagy az édesítőszert nem bírja. A lényeg, hogy a diéta elején készítettem ezeket a mini palacsintákat. Mindkét gyerek nagy étvággyal evett belőle. Szerintem sem lett rossz, de azért maradok a megszokott palacsintánál.



Hozzávalók:
- 10 dkg kölesliszt,
- 5 dkg hajdinaliszt,
- kb. 3,5 dl víz,
- 1 evőkanál lenmag őrölve,
- egy evőkanál zsiradék (nálam disznózsír) és egy kevés a palacsintasütő kikenéséhez,
- egy-két evőkanál kókuszcukor.

Elkészítés:

1. Az őrölt lenmagot összekeverjük 1 dl vízzel. Villával verjük úgy, mintha tojást akarnánk felverni.

2. A liszteket edénybe mérjük. Elkeverjük a cukorral, a vízzel, majd a lenmaggal, végül a zsiradékot is hozzáadjuk. Annyi vizet használjunk, hogy sűrű palacsintatésztát kapjunk.

3. Az első néhány adagot minimálisan zsírozott palacsintasütőben sütöttem, utána már csak minden második-harmadik adagnál zsíroztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése