2016. március 22., kedd

Házi torma (savanyúság)

A kertben mindig terem a torma. Egész évben szedhető, én mégis valamiért nem készítettem még soha házi reszelt tormát. Tegnap eljött az idő, kipróbáltam és azt hiszem, boltit már nem veszek többé.

Hozzávalók:
- tormagyökér,
- só,
- cukor,
- ecet,
- 1 mokkáskanál citromsav, hogy ne barnuljon meg (elmaradhat).

Elkészítés:

1. A tormát megpucoljuk. Ha van aprítógépünk, akkor abba beledaraboljuk, ha nincs, akkor lereszeljük. Ebben az esetben készüljünk, hogy nagyon csíp, így jobb, ha odakint vagy nyitott ablak mellett dolgozunk.

2. Nekem van aprítógépem, így abba belekockáztam a megpucolt tormagyökeret, kevés vízzel, ecettel felöntöttem, ízesítettem sóval, cukorral, tettem bele citromsavat és pépesre zúztam. Figyelem! A gép tetejét óvatosan nyissuk ki (én elfeledkeztem arról, mit is daráltam, így fölé hajoltam és borzasztóan csípte a szemem). Üvegbe töltjük, lezárjuk és hűtőben tároljuk fogyasztásig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése