2016. április 15., péntek

Rózsa linzer

Panni születésnapja szombaton lesz, de mivel Rocker egész nap az egyetemen ül, egy nappal később, vasárnap ünnepeljük Pannit. Hogy azért mégis legyen valami már szombaton is, gondoltam, sütök neki egy kis apróságot. Lányos sütit készítettem, mert virág formára alakítottam a kekszeket. Sőt! Gergő nem bírt elaludni, így segített nekem ő is, úgyhogy pénteken este fél 12-kor ketten pakolgattuk ezeket a kis rózsákat. A formázást a Napi kreatív oldalon találtam.




Hozzávalók a barna tésztához: 
- 8 dkg liszt,
- 7,5 dkg hideg vaj,
- 3 dkg porxukor,
- 2 dkg kakaópor.

Hozzávalók a sárga tésztához: 
- 10 dkg liszt,
- 7,5 dkg hideg vaj,
- 3 dkg porxukor.

Elkészítés: 

1. Mindegyik tésztát külön-külön, a szokásos módon összegyúrjuk, de készíthetjük a rózsákat csak sárga tésztából is (ebben az esetben 20 dkg lisztet dolgozunk össze 15 dkg vajjal és 6 dkg cukorral). Azaz a lisztet összekeverjük a porxukorral, elmorzsoljuk a vajjal, összegombócozzuk és zacskóba tesszük. Gyorsan kell dolgozni, ne olvadjon fel a kezünktől a vaj. Hűtőben pihentetjük néhány órát vagy egy éjszakát.

2. Pihentetés után mindegyik tésztát egyesével kinyújtjuk. Köröket szaggatunk. Én most a legkisebb pogácsaszaggatómmal készítettem, hogy falatnyi kekszeket kapjak, de lehet nagyobb virágokat is sütni, úgy még jobban kijön majd a virágforma.

3. A kiszaggatott körökből hármat kell egymás mellé illeszteni úgy, hogy kicsit fedjék egymást a körök (én általában kettő barnát, egy sárgát raktam egymásba). Lenyomkodjuk az illesztéseknél a tésztát, majd az egyik végéról felcsavarjuk. Lesz egy rudacskánk. Ezt késsel középen elvágjuk. Így kapunk két rózsát. Kicsit eligazgatjuk a szirmokat, majd a talpukra állítva sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük. Nekem a világos tésztám kicsit keményre sikerült, ezért nem lehetett olyan szépen hajlítgatni a szirmokat, de azért így sem lett rossz.

4. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 10-12-15 perc alatt készre sütjük (méret és sütőfüggő). A szirmok semmiképp ne kapjanak színt. Ha látjuk az alját, hogy színesedik, már vehetjük is ki a sütőből. Ekkor még lágynak, sületlennek tűnhet a tészta, de mire kihűl, meg fog keményedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése