2016. június 6., hétfő

Lassan, zsírban sült fokhagymás oldalas

Rocker születésnapjára ezúttal most nem egy extravagáns menüvel készültem, hanem egy hagyományos étellel: fokhagymás sült oldalassal. Olyan ritkán (évente-kétévente) eszünk ilyesmit, gondoltam, talán örülni fog neki.

Hozzávalók:
- oldalas, szeletekre vágva (nálunk mangalica),
- 2 nagy fej fokhagyma, pucolva, gerezdekre szedve,
- só,
- kevés bors,
- disznózsír (5-8 púpos evőkanálnyit biztosan tettem bele).

Elkészítés:

1. Egy széles, nagy átmérőjű vasedénybe sorakoztattam a húst. Sóztam, kevés borsot szórtam rá.

2. A fokhagymagerezdeket egészben hagytam és beleszórtam az edénybe.

3. Felöntöttem annyi vízzel, mely félig ellepi a húst. Beletettem a zsírt. Nem kell sok víz hozzá, inkább kevesebbet öntsünk bele és később pótoljuk, mint túl sok vízben főjön.

4. Először lefedve, majd fedő nélkül, nagyon alacsony lángon kb. 5-5,5 órán át főztem-sütöttem. Mikor már szép lett a hús színe és már csak zsírja volt, víz nem, akkor lezártam a gázt. Omlós, ízletes húst kaptam. A zsír pedig egy nagyobb tányérba kiöntve ment a hűtőbe, hogy később majd friss kenyérre kenjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése