2016. június 6., hétfő

Lassan, zsírban sült fokhagymás oldalas

Férjemnek készült ajándékba ez az oldalas, ezúttal most nem egy extravagáns menüvel rukkoltam elő, hanem egy hagyományos étellel: fokhagymás sült oldalassal.



Hozzávalók:
- kb. 1-1,5 kg oldalas, szeletekre vágva (nálunk mangalica),
- 1-2 nagy fej fokhagyma, pucolva, gerezdekre szedve, ízlés szerint,
- só,
- disznózsír (sok :)). 

Elkészítés:

1. Egy nagy vasedényben sok zsírt olvasztottam. Ebbe tettem a besózott húsdarabokat.  

2. Ha szükséges, olvasszunk még bele zsírt. Annyit szoktam tenni bele, amennyi majdnem ellepi a húst. Öntök hozzá kevés vizet is, így már szinte teljesen be van fedve a hús.

3. A fokhagymagerezdeket egészben hagytam és beleszórtam az edénybe.

4. Először lefedve, majd fedő nélkül, nagyon alacsony lángon kb. 5-5,5 órán át főztem-sütöttem. (Ha sütőben készül, akkor 90-100 fokon készítjük.) Mikor már szép lett a hús színe, a csont kiesik, kimozdul belőle, és már csak zsírja volt, víz nem, akkor lezártam a gázt és kiszedtem az oldalast. Omlós, ízletes húst kaptam. A zsír pedig egy nagyobb edénybe kiöntve ment a hűtőbe, hogy később majd friss kenyérre kenjük.

7 megjegyzés:

  1. Drága Judit!
    az oldalas így remek!
    megérdemel egy csokor virágot a Férjétől!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Kaptam, vagyis kislányommal kaptunk tőle másnap egy-egy szép csokor virágot. 😊

      Törlés
  2. Tisztelt posztoló! Ezt az eljárásmódot, ízvilágot kerestem! Gyermekkorom felejthetetlen különleges étele. Végre megtaláltam! Drága édesanyám készítette ilyen, vagy hasonló módon. Sajnos Őt már nem tudom megkérdezni. Köszönet, és hála!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tudtam segíteni és egy kicsit így visszarepíteni az időben. Én is anyutól tanultam, ő pedig az ő anyukájától. Egyszerű recept, de a végeredmény nagyon finom. Köszönöm szépen a visszajelzést és minden jót kívánok!

      Törlés
  3. Erre csak annyit mondok! KÖSZÖNÖM, KÖSZÖNÖM ARANY érem!

    VálaszTörlés
  4. Üdvözlöm ,kérdesem az lenne ,zománcos edény is jó ?Nagyon tetszik a recept.köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nyugodtan. A lényeg, hogy nagyon alacsony hőfokon készüljön.

      Törlés