2016. június 27., hétfő

Meggyes-mákos rácsos pite

Élesztős-omlós tésztából, részben teljes kiőrlésű lisztből készült ez a gyors sütemény. A meggy érik, teszem el folyamatosan, nyersen is esszük, de gondoltam, azért egy meggyes sütemény sem maradhat ki a nyáron.


Hozzávalók a tésztához:
- 50 dkg liszt (nálam kétharmada teljes kiőrlésű tönköly),
- 15 dkg zsír,
- 5 dkg vaj,
- 2 dkg élesztő,
- 5 dkg xukor,
- kb. 2 dl tejföl.

Hozzávalók a töltelékhez:
- 25 dkg darált mák,
- 10 dkg xukor,
- vanília,
- 1 mokkáskanál fahéj,
- kb. 1,5-2 dl tejföl,
- 1 citrom reszelt héja (nekem nem volt bio, így csak fél citrom levét nyomtam bele),
- egy tál kimagozott friss meggy (szezonon kívül meggybefőtt).



Elkészítés:

1. Az élesztőt langyos tejbe morzsoljuk, elkeverjük. A lisztet és a cukrot, a zsírral és a vajjal alaposan összemorzsoljuk. Dolgozzunk gyorsan, ne olvadjon meg a zsiradék. Ha kész, hozzáadjuk az élesztős tejfölt, gyors mozdulatokkal tésztát gyúrunk és fóliába csomagolva hűtőbe tesszük fél órára. Addig elkészítjük a tölteléket.

2. A meggy kivételével minden hozzávalót jól kikeverünk. Kenhető masszát kell kapnunk.

3. A pihentetett tészta kétharmadát kinyújtjuk (a másik részt addig visszatesszük a hűtőbe) és egy közepes tepsibe helyezzük úgy, hogy legyen valamennyi pereme.  Erre kenjük a mákos tölteléket. Megszórjuk meggyel.

4. A maradék tésztából rudakat sodrunk és berácsozzuk a süteményt. Ha ehetünk tojást, akkor megkenhetjük a rácsok tetejét tojással (én nem kentem le semmivel), majd 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése