2016. július 25., hétfő

Kakaós kölestorta sárgabarckkal

Igen kapós lett ez a torta, pedig nem gondoltam volna, hogy tetszik majd a családnak. Nincs benne glutén, cukor, tojás és akár azt a kevéske vajat is ki lehet hagyni belőle, amit én a kakaómázba tettem. A tészta ötletét az Íz, illat, varázslat nevű blogról vettem. A többit már én találtam ki hozzá péntek éjszaka. Gyors, egyszerű, kevés hozzávalóból megvan és még egészséges is ez a torta. A gyerekek is garantáltan szeretni fogják.


Hozzávalók a tésztához (kb. 16-18 cm-es formához):
- 20 dkg köles,
- kb. 2 evőkanál rizsliszt,
- másfél-két evőkanál cukormentes kakaópor vagy karobpor, ki mit használ,
- 1-2 evőkanál xukor (aki édesebb szájú, tegyen többet bele),
- vanília.

Hozzávalók a töltelékhez:
- házi baracklekvár (én frissen szedtem és főztem a barackot, a maradékot pedig eltettem télire).

Hozzávalók a tetejére:
- 2 evőkanál cukormentes kakaópor vagy karobpor, ki mit használ,
- édesítés ízlés szerint,
- kb. 2 dkg vaj vagy kókuszzsír vagy egyéb zsiradék, ki mit szeret.

 Elkészítés:

1. A kölest nagyon alaposan, többször átmossuk tiszta vízzel, hogy minél kevésbé legyen keserű. Sima vízzel puhára főzzük. Víz ne maradjon alatta.

2. A megfőtt köleshez keverjük a lisztet, a xukrot, a kakaóport és a vaníliát. Ha túl kemény, tegyünk hozzá kevés vizet.

3. Kiolajozott tortaformában 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Az eredeti recept 15 percet ír, én nem néztem az időt. Ha megsült, rácsra tesszük hűlni és, ha kihűlt kettévágjuk.

4. Megkenjük jó vastagon lekvárral, rátesszük a felső lapot és a tetejét is megkenjük.

5. A kakaómázhoz a kakaóport és a xukrot összekeverjük annyi vízzel, amennyivel éppen el lehet keverni. Lassú tűzön, állandó keverés mellett főzzük, de nem forraljuk. Ha elolvadt a cukor, levesszük a tűzről és a vajat/kókuszzsírt elkeverjük benne. Ha teljesen elolvadt, gyorsan ráöntjük a tortára. Hűtőben hagyjuk megszilárdulni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése