2016. július 15., péntek

Kókuszhabos-sárgabarackos pite

A recept a Vidék Íze 2014 júliusi számában található, melyet némileg módosítottam. Nagyon finom, könnyű, viszonylag gyorsan elkészülő sütemény. Mindenkinek ízlett, úgyhogy máskor is elkészítem majd. Villával vagy kiskanállal érdemes fogyasztani, mert kissé lágy, habos, krémes a sütemény.




Hozzávalók a tésztához (egy kis tepsihez):
- 15 dkg liszt,
- 2-3 dkg cukor,
- 7 dkg vaj,
- egy evőkanál citromlé vagy, ha van, kezeletlen citrom héja reszelve,
- egy-két evőkanál tejföl (amennyit igényel a tészta),
- kb. 20-22 db sárgabarack,
- 1 evőkanál barnacukor, de ez el is maradhat (én nem tettem rá, így is elég édes a barack).

Hozzávalók a kókuszhabhoz:
- 2,5 dl tejszín,
- 1 zacskó habfixáló,
- kevés porcukor (kb. egy evőkanálnyit tettem bele, de legközelebb csökkentem, mert nekem még így is édes volt),
- 5 dkg kókuszreszelék.

Elkészítés:

1. A tészta hozzávalóiból gyors mozdulatokkal egy rugalmas, jól nyújtható tésztát gyúrunk. Fóliába vagy zacskóba tesszük és hűtőben pihentetjük fél-egy órát.

2. A barackot kimagozzuk, félbe vágjuk.

3. A kókuszreszeléket szárazon megpirítjuk.

4. A tésztát kinyújtjuk és egy kisebb tepsit kibélelünk vele. Erre helyezzük, szorosan, a félbevágott barackokat úgy, hogy a domború felük felfele nézzen. Eredetileg a barack héját le kellett volna szedni, de én nem tettem. Nem érezni, hogy a héj rajta maradt. (Ha sárgabarackból lekvárt főzök, ott sem szedem le a héját.) Tetejét megszórjuk a barnacukorral, de ez el is maradhat akár.

5. 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. A leírás szerint 35 perc sütés elég a süteménynek, de nálam akkor még rengeteg baracklé úszott a tepsiben, így egyrészt tovább sütöttem, másrészt légkeverésre kapcsoltam. Nekem nagyon gyenge sütőm van, lehet, hogy másnál gyorsabban és jobban megsül a tészta. Ha megsült, kihűtjük.

6. Ha kihűlt a tészta, felverjük a tejszínt a habfixálóval és a porcukorral, majd beleforgatjuk a pirított kókuszreszelék nagy részét. Ezután rásimítjuk a kókuszos tejszínt a megsült tésztára és megszórjuk a tetejét a maradék kókuszreszelékkel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése