2016. július 25., hétfő

Nyári zöldségek egy fazékban

Nem tudtam, mit főzzek szombatra, így, mikor nem jön az ihlet, kimentem a kertbe körülnézni, mi érik éppen. Találtam cukkinit, padlizsánt, érik a paradicsom és rengeteg a paprika. Összeszedtem a kosaramba mindent, majd megfőztem ezt a vegyes zöldséges ebédet. Főtt barnarizzsel ettük. Reszeltünk a tetejére egy kis érlelt kecskesajtot is, amit én készítettem pár hete. Másnapra is maradt ebből a zöldséges ebédből, úgyhogy a bográcsban főtt szürkemarhapörkölt mellé is volt mit ennünk.

Hozzávalók:
- cukkini, vékonyra szeletelve,
- padlizsán, vékonyra szeletelve,
- paprika (jó, ha vegyes színű), darabolva,
- paradicsom, darabolva,
- 2 fej vöröshagyma, aprítva,
- néhány gerezd fokhagyma, aprítva,
- zsiradék a hagyma párolásához,
- friss zöldfűszerek a kertből, mindenből egy kevés (bazsalikom, zsálya, oregánó, borsikafű, kakukkfű), aprítva,
- só,
- bors,
- rizs vagy kuszkusz vagy köles vagy bulgur a tálaláshoz,
- reszelt sajt a tetejére (nálam érlelt kecskesajt).

Elkészítés:

1. A vöröshagymát a zsiradékon megpároljuk. Mikor kész, hozzákeverjük a fokhagymát is. Keverünk rajta párat és mehet rá a paradicsom kivételével az összes zöldség. Általában nem szoktam, de most előre besóztam a padlizsánszeleteket, hogy a levét kidobja. Semmilyen keserű ízt nem kockáztathattam, mert akkor nem ették volna meg a gyerekek.

2. Fővés közben hozzáadjuk a fűszereket is, és sózzuk, borsozzuk.

3. Mikor majdnem kész, beletesszük a paradicsomot is. Egyet rottyan és már kész is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése