2016. július 9., szombat

Sárgabarackos-túrós táska

Még kelt a kovászos kenyerem, ezért kellett valamit sütnöm a gyerekeknek vacsorára. A gyors vajas kifli mellett döntöttem. A sárgabarack érik most már nálunk is. Minden nap potyog valamennyi a fáról. Gondoltam, meglepem a gyerekeket és amúgy is volt még egy kis túró a hűtőben. Keveset sütöttem, mert ez csak egy kísérlet volt, de olyan jól sikerült, hogy el is fogyott szinte azonnal (két darab maradt, aminek kisfiam másnap reggel nagyon megörült). Kivételesen nem tettem teljes kiőrlésű lisztet a tésztába, kizárólag fehér tönkölylisztből sütöttem. Néha kell egy kis bűnözés is.


Hozzávalók a tésztához:

A tészta a gyors vajas kifli receptje szerint készült. Talán csak kicsit kevesebb sót tettem bele. A recept itt található.

Hozzávalók a töltelékhez:
- túró,
- sárgabarack, apró kockákra vágva,
- cukor ízlés szerint,
- vanília,
- tejföl vagy natúr joghurt a túró lazításához,
- tetejére egy felvert tojás, ha szeretnénk (én nem kentem le, mert Panni tojásérzékeny).

Elkészítés:

1. A túrót összekeverjük a vaníliával, a cukorral és lazítjuk joghurttal vagy tejföllel. Nem kell, hogy folyós legyen, mert akkor elázik a tészta, illetve kifolyik a töltelék. Óvatosan hozzákeverjük az apróra kockázott barackot is. Én nem szedtem le a barack héját.

2. A tésztát vékonyra nyújtjuk és tetszés szerint daraboljuk. Tölthetjük kifliként, buktaként vagy pici, formás kistáskaként. Nálam ez utóbbi készült, de csak véletlenül, mert eredetileg kifliket szerettem volna formázni, de nem sikerült. Kicsit ki is folyt így a töltelék.

3. A megtöltött tésztát sütőpapírral bélelt tepsire tesszük. Bekapcsoljuk a sütőt és míg melegszik a sütő, kel a tészta. Ha akarjuk, kenjük le tojással a tetejét. 200-220 fokra előmelegített sütőben sütjük. Figyeljük, mert hamar elkészül.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése