2016. július 17., vasárnap

Zöldséges bulgursaláta, Tabbouleh (tabulé)- a magam módján




Hozzávalók:
- 20 dkg bulgur,
- friss paradicsom, apró kockákra vágva,
- friss uborka, apró kockákra vágva (van, aki nem tesz bele),
- kb. negyed citrom leve (eredetileg 1-2 citrom levét kell beletenni, de én azt úgy nem kívántam),
- friss menta, apróra vágva, ha nem kívánom hozzá, simán kihagyom,
- chili (én nem tettem a gyerekek miatt),
- lilahagyma, apróra vágva,
- só,
- petrezselyem (eredetileg rengeteg kell, de a gyerekek miatt én csak módjával tettem bele), apróra vágva,
- olaj (én csínján bánok az olajjal, nagyon keveset teszek hozzá).

Elkészítés:

1. Az igazi tabbouleh esetében nem kell megfőzni a bulgurt (esetleg a kuszkuszt), hanem két-háromszoros mennyiségű vízben áztatják egy-két órán át, majd, ha megpuhult, a felesleges vizet leöntik róla. Én most nem így készítettem, hanem megfőztem a bulgurt. 

Egy másik recept szerint 20 dkg bulgurra kell 200 ml forrásban lévő vizet önteni, elkeverni és lefedve 20 percig állni hagyni. A kész bulgurnak kicsit roppanósnak kell lennie. Nálunk a gyerekek így nem ennék meg, ezért én kissé meg is főztem. Pont jó lett az állaga, nem főtt szét, nem lett túl puha, de nem is roppanós. Miközben hűlt, villával fellazítottam. 

2. Az előkészített. kihűlt bulgurt összekeverjük az apróra vágott zöldségekkel és zöldfűszerekkel, citromlével, olajjal. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése