2016. július 17., vasárnap

Tabbouleh- gyerekbarát módon

Nem gondoltam volna, de még Gergő is megette ezt a köretet, pedig ő aztán soha nem hajlandó nyers zöldséget kóstolni. Na, de így, a bulgurral összekeverve az apróra darabolt zöldségeket észre sem vette és talán most evett életében először nyers paradicsomot. Rántott patisszont sütöttem hozzá és mi, felnőttek, még előző napról maradt tzatzikit is ettünk mellé.

Hozzávalók:
- 1-2 csésze bulgur,
- friss paradicsom, apró kockákra vágva,
- friss uborka, apró kockákra vágva (van, aki nem tesz bele),
- kb. negyed citrom leve (eredetileg 1-2 citrom levét kell beletenni, de én azt úgy nem kívántam),
- friss menta, apróra vágva,
- chili (én nem tettem a gyerekek miatt),
- lilahagyma, apróra vágva (nálam ez most a gyerekek miatt kimaradt),
- só,
- petrezselyem (eredetileg rengeteg kell, de a gyerekek miatt én csak módjával tettem bele), apróra vágva,
- kb. 1 dl olívaolaj.

Elkészítés:

1. Az igazi tabbouleh esetében nem kell megfőzni a bulgurt (esetleg a kuszkuszt), hanem citromlével ízesített két-háromszoros mennyiségű vízben áztatják egy-két órán át, majd, ha megpuhult, a felesleges vizet leöntik róla. Én most nem így készítettem, hanem megfőztem a bulgurt.

2. Az előkészített bulgurt összekeverjük az apróra vágott zöldségekkel és zöldfűszerekkel, majd az olajjal. Annyi olajat tegyünk bele, amennyitől nem tocsog, de azért minden bulgurszemet bevon az olaj.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése