2016. július 27., szerda

Vegán töltött paprika

Ebben az ételben nincs tojás, liszt (glutén), tejtermék és hús sem. Először készítettem húsmentes töltött paprikát, de azt hiszem nem utoljára. A sikert bizonyítja, hogy a gyerekek mind meg is ették és Panni még repetát is kért. Igazából a fő szempont az volt, hogy húst ne tartalmazzon az étel, mert újabban már csak ritkán és kizárólag szürkemarhát vagy bivalyt fogyasztunk, melyek szabadon legelnek egy közeli természetvédelmi parkban (nyulat sajnos nem tudok szerezni, a csirkét nem esszük, disznóból meg csak biot vásárolok hébe-hóba, kecskehúsunk még nincs és a hal, valamint a vadak beszerzése is nehézkes és drága). Tojást azért nem tartalmaz az étel, mert Panni tojásérzékeny, így jelenleg nagy kísérletezés folyik a konyhámban, hogy minél többféle ételt elő tudjak állítani, amit korábban szerettünk. Ha valaki ehet tojást, akkor ne hagyja ki a töltelékből, mert úgy fog csak rendesen összeállni. Nekem például kifolyt a töltelék nagy része azokból a paprikákból, melyekre nagyobb lyukat vágtam. Mondjuk, nem gond, mert a gyerekek úgyis csak a paradicsomszószt és a tölteléket eszik meg, a paprikát nekem adják.



Hozzávalók:
- 7-8 darab paprika, teteje és magháza kivágva,
- 2 üveg 7-8 dl-es házi paradicsomlé (jó sűrű az enyém),
- 1 közepes padlizsán, apró kockákra vágva,
- 2 közepes répa, finomra reszelve,
- 2,5 dl quinoa (de lehet rizs, köles, bulgur vagy amit szeretünk),
- 1 fej vöröshagyma, apróra vágva,
- 2 marék dió, apróra vágva,
- só,
- bors,
- kömény,
- őrölt fűszerpaprika,
- zsiradék a hagyma és a zöldségek párolásához, valamint a rántáshoz,
- 2 evőkanál liszt (nálam most barna rizsliszt),
- 1 kisebb zellerszár (elhagyható),
- cukor, aki édesebben szereti a paradicsomszószt,
- 1 tojás, aki eheti (én nem tettem bele).

Elkészítés:

1. A zsiradékon megpároljuk a vöröshagymát, majd hozzáadjuk a reszelt répát. Sózzuk, borsozzuk, köménnyel ízesítjük. Mikor a répa félig kész, akkor keverjük hozzá a pici kockára vágott padlizsánt. Amikor minden megpuhult, levesszük a tűzről és hozzákeverjük a fűszerpaprikát.

2. A quinoát megfőzzük, majd összekeverjük a főtt zöldségekkel és a dióval. Aki ehet tojást, az keverje hozzá azt is.

3. Egy nagy edénybe öntjük a paradicsomlevet és melegíteni kezdjük. Én tettem bele egy kevés zellerszárat, de azt ki is vettem belőle, mikor felforrt a paradicsom, mert nem akartam túl intenzív zellerízt. Addig elkészítjük a paprikát.

4. Igyekezzünk a paprikának csak a legtetejét kivágni, minél kisebb lyuk legyen rajta, különben kifolyik a töltelék (főleg, ha még tojást sem használunk). Szedjük ki a magházat is. Töltsük meg a paprikákat a töltelékkel.

5. Mikor forr a paradicsomlé, akkor beletesszük a megtöltött paprikákat. Szerencsés esetben, ha elég nagy az edény, egy sorban el is férnek a paprikák, nem kerülnek egymásra. Lassú tűzön készre főzzük. Ekkor óvatosan kiszedjük a paprikát egy tányérra.

6. A rántáshoz a zsiradékot megolvasztjuk, hozzákeverjük a lisztet. Csomómentes legyen. Ekkor kevés hideg vízzel hígítjuk és hozzámerünk egy-két evőkanálnyit a forró paradicsomléből. Jól elkeverjük és az egészet folyamatos keverés mellett visszaöntjük a paradicsomléhez. Ízesítjük cukorral, ha szükséges. Visszatesszük a paprikákat és együtt főzzük még 5 percig.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése