2016. július 1., péntek

Zöldbabkrém (kenyérre)

Minden évben újítok befőzés terén. Évről-évre kitalálok valami újdonságot, amit korábban még nem főztem be. Szeretek kísérletezni. Idén az egyik újdonság a zöldségkrémek tartósítása lesz, úgy érzem. Egyik nap paradicsomos zöldbabot főztem, mert szedtem egy jó adagot a kertben. Hirtelen jött az ötlet, mi lenne, ha zöldségkrémet is készítenék belőle. Rákerestem a neten, vannak-e fenn receptek. Nem találtam, viszont egy bio zöldbabkrém terméket találtam az egyik webáruházban. Szerencsére az összetevők listáját feltüntették, így azt felhasználva megalkottam ezt. Mikor másnap megkóstoltam reggelire, nagyon meglepődtem, ugyanis igen finom! Kipróbáltam friss, kovászos házi kenyérre kenve (ez látható a képen) és pár nap múlva melegszendvics krémnek is. Úgy is jól szerepelt. Eldöntöttem, teszek el pár kisebb üveggel.



Hozzávalók: 
- zöldbab, pucolva, darabolva,
- sűrű házi paradicsomlé vagy friss paradicsom, lehéjazva,
- 1 fej vöröshagyma, apróra vágva,
- egy darab TV paprika vagy bármilyen paprika,
- fűszerpaprika,
- fokhagyma, apróra vágva,
- oregánó,
- bazsalikom,
- majoranna,
- só,
- bors,
- egy evőkanál zsír/olaj, ki mit használ.

Elkészítés: 

1. A vöröshagymát megpároljuk a zsiradékon, majd hozzákeverjük a fokhagymát és a pirospaprikát. Gyorsan elkeverjük és mehet bele a zöldbab és a paradicsom(lé). Fűszerezzük. Fedő alatt lassú tűzön puhára főzzük. Ha szükséges, pótoljuk a folyadékot vízzel.

2. Mikor megfőtt, botmixerrel pürésítjük. Ha télire tesszük el, akkor kiforraljuk és sterilizált üvegekbe töltjük, a fedőt jól rácsavarjuk és száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése