2016. augusztus 12., péntek

Karamellizált hagymás, kecskesajtos, fügés galette

Egy újabb remek recept. Tegnap délelőtt megláttam néhány darab fügét az egyik bokron, így végre megsüthettem ezt a pitét. Ezúttal Vanilia and bean adta az ötletet. Én így, tojásmentesen készítettem. Van már egy másik fügés sós-édes tészta recept a blogon, mely itt található.



Hozzávalók a tésztához:
- 20 dkg liszt (nálam, mint mindig, teljes kiőrlésű tönkölyliszt),
- egy mokkáskanál só,
- egy kupaknyi almaecet (kb. egy kiskanál),
- 10 dkg hideg vaj (nálam most 5 dkg vaj és 5 dkg zsír)
- 1-2 evőkanál tejföl, amennyitől rugalmas tésztát kapunk.

Hozzávalók a töltelékhez:
- 4-5 friss füge, karikázva (de ezeket a szeleteket még félbe is véghatjuk, én most siettem),
- 5-10 dkg morzsolható kecskesajt,
- 3 db nagy vöröshagyma,
- só,
- 1 kiskanál barnacukor/kókuszcukor,
- 1-2 ágacska kakukkfű,
- 2 evőkanál zsiradék.

Elkészítés:

1. A tésztát készítjük el előbb. A lisztet, sót összekeverjük, majd gyorsan elmorzsoljuk a jéghideg zsírral/vajjal. Ezután hozzágyúrjuk az almaecetet és annyi tejfölt, amennyitől rugalmas, jól nyújtható tésztát kapunk. Ne gyúrjuk sokáig, mert megmelegszik a tészta (megég) és morzsálódós lesz sütés után. Gyorsan becsomagoljuk zacskóba és betesszük a hűtőbe. Addig, míg pihen, elkészítjük a feltétet.

2. A vöröshagymát félbe vágjuk, majd hosszában nagyon vékony csíkokra. A zsiradékon egy kiskanál cukorral, alacsony lángon, gyakran keverve puhára, pirosra sütjük. Egy kevés sót is adhatunk hozzá (nekem nem hiányzott).

3. A sütőt előmelegítjük 210-220 fokra. A tésztát kinyújtjuk, beletesszük a piteformába vagy tepsire, rámorzsoljuk a kecskesajtot, erre jön a hagyma, majd a fügeszeletek és a kakukkfűlevelek. A tészta szélét körben felhajtjuk és előmelegített sütőben megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése