2016. augusztus 9., kedd

Kovászolt, káposztával töltött almapaprika

Ha lehet kovászolni káposztát és uborkát (meg zöldbabot, céklát és más zöldséget), akkor miért ne lehetne kovászolni káposztával töltött almapaprikát. Kipróbáltam, majd néhány nap múlva izgatottan szedtem ki az üvegből az elkészült savanyúságot. Sejtettem, hogy nem lesz rossz, de hogy ennyire finom lesz, azt nem gondoltam volna. Végre nem kell ecetes lével készítenem gyerekkorom kedvenc savanyúságát sem. A felét megpróbálom télire eltenni. Néhány hónap múlva majd beszámolok a tapasztalataimról. Korábban már írtam, hogy két éve nem készítek hordós savanyúságot és más, ecettel eltett zöldséget, mert nem szeretem az ecet erős ízét. Számomra sokkal kellemesebb a kovászolás során kialakult enyhébb savanykás íz.


Hozzávalók:
- káposzta, vékony szálakra gyalulva,
- almapaprika, magház kiemelve,
- néhány szem egész bors,
- néhány gerezd fokhagyma, pucolva,
- só a káposzta elősózásához,
- só a felöntőléhez (ahány liter víz, annyi evőkanál só),
- 1-2 szelet kenyér (jó, ha igazi kovászos kenyeret használunk),
- néhány gyöngyhagyma (csak azért tettem bele, mert éppen volt).

Elkészítés:

1. A vizet a sóval felforraljuk, majd visszahűtjük.

2. A káposztát besózzuk, 30 percet állni hagyjuk, majd kinyomkodjuk a levét.

3. A paprikát megtöltjük a káposztával, utána egy nagy befőttesüvegbe tesszük. Dobunk mellé fokhagymát, egész borsot. Felöntjük az alaplével és a tetejére tesszük a kenyérszeletet.

4. Az üveg tetejére kistányért helyezünk, és meleg helyen néhány napig érleljük. Ha elkészült, levét leszűrjük és egy tiszta edénybe öntjük. Beletesszük a paprikákat és hűtőben tároljuk.

5. Én a felét eltettem télire kísérletképp. Meglátjuk, sikerül-e. A levét leszűrtem, felforraltam. Sterilizált befőttesüvegekbe tettem a paprikákat, felöntöttem a felforralt lével, lezártam az üvegeket és száraz dunsztba tettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése