2016. augusztus 4., csütörtök

Krumplis kifli (maradékhasznosítás)

A tócsni mellé készült az előző nap felszedett krumpliból petrezselymes krumpli. Mind nem fogyott el, kidobni nem akartam, így gondolkodtam, hogyan hasznosíthatnám újra. Végül Palócprovence-nál megtaláltam a nekem való receptet. A kép este készült, mert napközben nem volt itthon a fényképező. Finom, puha kiflik lettek.

Hozzávalók:
- 30 dkg főtt, áttört krumpli,
- 5 dkg vaj,
- 2 tojás sárgája, aki ehet (én ezt kihagytam),
- só,
- 1 teáskanál cukor,
- 35 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt,
- kb. 1 dl tej (először inkább öntsünk kevesebbet),
- 2 dkg élesztő.

Tetejére:
- elhabart tojás, aki ehet, nálam helyette tej,
- magvak (nálam fekete szezámmag és kömény).

Elkészítés:

1. Az élesztőt felfuttatjuk kevés langyos cukros tejben, majd, ha felfutott, összegyúrjuk a tészta összes hozzávalójával. Fél órát konyharuhával letakarva pihentetjük.

2. Kétfele vesszük a tésztát és egyesével mindegyiket kör alakúra nyújtjuk, melyeket késsel cikkekre vágunk (8-12 cikkre, ízlés szerint). Szélesebb felükről indulva feltekerjük a kifliket.

3. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük a kifliket, majd bekapcsoljuk a sütőt és előmelegítjük 200 fokra.

4. Ha felmelegedett a sütő, lekenjük a kifliket, megszórjuk a magokkal és készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése