2016. augusztus 6., szombat

Túrós nudli liszt és tojás nélkül

Éjjel egy után feküdtem le, ahogy az nyáron, befőzés szezonjában szokás (meg persze egy órára csöpögött le a majdnem másfél kiló túró is). Reggel 6 körül aztán arra ébredtem, hogy esik az eső és hogy valami oknál fogva nudlit ennék. Méghozzá mákosat. Igen ám, de nekem a szénhidráttal csínján kell bánni, ezért a túrós nudli receptem jutott eszembe a hagyományos krumplis helyett. Aztán jött a felismerés, hogy nem főzhetem meg, mert tojás kell bele. Azt meg Panni nem ehet. Lemondtam róla és gondoltam, akkor elég lesz az a kis fagyi, ami tegnapról maradt (vaníliafagyit és citromfagyit készítettem a hőségre való tekintettel). Mindenkinek jut egy-egy gombóc. Végül úgy alakult, hogy a gyerekek is átmentek délelőtt a másik telekre, úgyhogy egyedül maradtam itthon. Ki is használtam a lehetőséget, gondolván, a cukkinikrém várhat estig, így nekiláttam a kísérletnek. Először csak 10 dkg túrót gyúrtam össze, hátha nem sikerül és nem akartam kidobni azt a finom házi túrót, amit éjjel készítettem. Megfőztem. Jó lett, habár kicsit talán gumis. A második adag már (felbátorodtam) 30 dkg túróból készült, kevesebb keményítővel és útifű maghéjjal. Remek lett. Le is írom gyorsan a receptet. Nem túl olcsó desszert, de mindenképp kevesebb a szénhidrát ebben, mint a hagyományos, krumplis-lisztes változatban (pedig azt is nagyon szeretem) és kevésbé kiadós (de úgysem ezzel kell jóllakni). Azt is el tudom képzelni, hogy másfajta, újonnan felfedezett keményítővel készüljön a nudli. Mindenki kísérletezze ki, mivel a legjobb neki.





Hozzávalók:
- 50 dkg HÁZI TÚRÓ,
- másfél kiskanál útifű maghéj,
- 8 dkg burgonyakeményítő.

Tálaláshoz darált mák, valamilyen édesítő, lekvár, dió, pirított zsemlemorzsa stb., ki mit szeret.

Elkészítés:

1. Nagyon fontos hangsúlyoznom, hogy én a magam által készített házi túróból (házi tejből) készítettem a nudlit. Ez a túró nem olyan, mint a bolti, mert nem fölöztem le. Ebben minden zsír/vaj benne van és nem olyan száraz, mint a boltban kapható változatok.

2. A túrót tehát összegyúrtam a keményítővel és az útifű maghéjjal. Közben feltettem a vizet forrni. Kis nudlikat csipkedtem, majd sodortam a tésztagombócból. Több részletben kifőztem. Nem kell sokáig főzni. Feljönnek a víz tetejére, elszámolunk ötig és már lehet is kiszedni.

3. Miközben fő a következő adag, mossuk át hideg vízzel a kifőtt nudlikat, mert kicsit ragadós állagú lehet a felszíne.

4. Ha mind megfőtt, óvatosan összekeverjük a mákkal (zsemlemorzsával). Én cukrot most nem tettem bele, mert mindenki máshogy édesítette. Van, aki csak lekvárral, van, aki kókuszcukorral, ki többel, ki kevesebbel.

1 megjegyzés: