2016. augusztus 4., csütörtök

Patisszonkrémleves

Ildinyónál találtam a receptet. Idén csillagtökből is jóval több terem nálunk, mint előző években. Készült már többször rántott patisszon, tettem el mélyhűtőbe is, de most valami mást szerettem volna. Finom leves. Télen is elkészítem majd a lefagyasztott csillagtökből. Szalonnán, pirított kenyérkockán túl bármit tehetünk a levesbe. Én pl. szórtam bele reszelt érlelt kecskesajtot és nem pirított kenyérkockával, hanem crostinivel ettem. Ildinyó pedig fokhagymás olajban sült petrezselymet is szórt rá.



Hozzávalók:
- kb. 1-1,5 kg patisszon, hámozva, kockára vágva,
- 1-2 darab krumpli, hámozva, kockára vágva,
- 2 fej vöröshagyma, aprítva,
- 5 gerezd fokhagyma, aprítva,
- só,
- bors,
- 5-6 evőkanál tejföl vagy tejszín,
- alaplé, ha van (ha nincs, akkor víz+natúr vega-mix),
- egy evőkanál zsiradék,
- 2 nagy szelet füstölt szalonna, kicsi kockákra vágva,
- néhány szelet kenyér, kockára vágva.

Elkészítés:

1. A zsiradékon megpároljuk a vöröshagymát, majd ha kész, hozzákeverjük a krumplit, a patisszont és a fokhagymát. Pár percig fedő alatt együtt pároljuk, majd felöntjük vízzel (ha van, alaplével is lehet). Sózzuk, borsozzuk.

2. Ha kész, botmixerrel pürésítjük és belekeverjük a tejszínt vagy a tejfölt.

3. A szalonnát pirosra sütjük, majd kiszedjük a zsírból és a kenyérkockákat a zsírjában ropogósra-pirosra sütjük (ha túl sok zsír kisült, akkor először öntsünk le belőle). Ahogy fent írtam, bármivel tálalhatjuk, nem muszáj szalonnával és kenyérkockával.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése