2016. augusztus 25., csütörtök

Pikniktorta

Váncsa István Lakoma című könyvének első részében található ez a ciprusi recept. Eredetileg spenóttal kell készíteni, de mivel van most friss mángold a kertben, inkább azt választottam hozzá. Még tudtam néhány padlizsánt is szedni, úgyhogy minden készen állt a sütéshez. Nekem nagyon ízlett.


Hozzávalók a tésztához:
- 20 dkg liszt,
- 10 dkg vaj,
- kevés só,
- egy kiskanál szárított bazsalikom,
- néhány kanál tejföl vagy hideg víz, amennyitől rugalmas, nyújtható tésztát kapunk.

Hozzávalók a töltelékhez:
- 3-4 evőkanál olívaolaj,
- egy nagy padlizsán, szeletelve,
- egy vöröshagyma, aprítva,
- egy gerezd fokhagyma, finomra aprítva,
- 20 dkg friss spenót vagy mángold,
- 10 dkg feta sajt,
- 5 dkg parmezán,
- 4 evőkanál joghurt,
- 1 dl zsíros tej,
- 25 dkg főtt (barna)rizs,
- só,
- bors,
- 1-2 darab tojás, aki ehet.

Elkészítés:

1. A lisztet elkeverjük a sóval majd elmorzsoljuk a vajjal. Beleszórjuk a bazsalikomot. Hozzáadunk annyi tejfölt vagy hideg vizet, mellyel rugalmas, jól nyújtható tésztát kapunk. Ne gyúrjuk sokáig, éppen álljon össze. Csomagoljuk be zacskóba vagy fóliába és tegyük a hűtőbe legalább 30 percre.

2. Olajon kisütjük a padlizsánszeleteket. Én nem szeleteltem, hanem hámoztam és kockáztam, hogy a gyerekek is megegyék (csak néhány szeletet készítettem, azt a tetejére tettem).

3. A visszamaradt zsiradékon megdinszteljük a vöröshagymát, majd hozzáadjuk a végén a fokhagymát is.

4. A spenótot vagy a mángoldot apróra vágjuk, összekeverjük a felvert tojással, ha használunk (én kihagytam, így kevesebb tejet tettem bele), a morzsolt fetával, reszelt parmezánnal, joghurttal, tejjel, dinsztelt hagymával, majd sózzuk, borsozzuk.

5. A pihentetett tésztát kinyújtjuk, piteformába helyezzük és 180 fokra előmelegített sütőben elősütjük. Ezután az alján elterítjük a főtt rizst, rátesszük a padlizsánszeleteket (a 8 legszebbet hagyjuk meg a tetejére), erre jön a spenótos/mángoldos keverék, végül a nyolc padlizsánszelet. 180 fokon készre sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése