2016. augusztus 27., szombat

Pirított káposztás, szalonnás kenyérlángos(szerű)

Azt már nem akartam a címbe írni, hogy egy kicsit reformosan, mert így is hosszú nevet sikerült adnom az ételnek. Igazából egy kis maradékfelhasználás történt, ezért született ez az étel. Maradt egy kevés reszelt káposzta a kovászolt, töltött almapaprikából, azt akartam valamilyen módon hasznosítani úgy, hogy gyorsan végezzek a főzéssel. Ez lett belőle kettőnknek ebédre egy szép nyári napon.



A kenyérlángost egyébként úgy készítem, hogy 50 dkg liszthez és 2 dkg felfuttatott éleszthöz gyúrok egy főtt, krumplinyomón átnyomott krumplit és a főtt krumpli főzőlevével, valamint 3 evőkanál olajjal lágyítom a tésztát (kevés sót is teszek bele). Most újítottam és a liszt helyett ciroklisztet, hajdinalisztet és teljes kiőrlésű tönkölylisztet használtam. A tésztája a káposztás csigánál leírt tészta, csak fél adag begyúrva, valamint a liszt felét lecseréltem ciroklisztre és hajdinalisztre.

A kicsit kelesztett, majd kinyújtott tésztát aztán olajozott tepsire helyeztem és 180 fokra előmelegített sütőben elősütöttem. Ezután kentem rá a tejfölt, az apróra vágott szalonnát, félkarikára vágott vöröshagymát és az előzőleg megpárolt káposztát. Készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése