2016. augusztus 19., péntek

Saláta őszibarackból és grillezett paprikából (Kibris salatasi)

Váncsa István Lakoma című sorozatának első részéből származik a recept. Különleges ízű, finom ciprusi saláta. Forró nyári napokon népszerű étel Dél-Törökországban és Észak-Cipruson.




Hozzávalók:
- 2 friss, érett őszibarack, hámozva, apró kockákra vágva,
- egy zöld és egy piros húsú paprika,
- 2 evőkanál olívaolaj,
- 2 evőkanál gránátalmalé (nekem ez most nem volt),
- néhány friss mentalevél,
- egy-két szál friss kapor,
- bors,
- só,
- pirított csípős kirmizi biber (piros csípős paprika), de nekem ilyen nem volt, így chiliport használtam.

Elkészítés:

1. A paprikát erős tűz fölött körbesütjük, majd leszedjük a héját és feldaraboljuk.

2. Tálra rendezzük a paprikát és a barackot, meglocsoljuk olajjal és gránátalmalével, megszórjuk őrölt borssal és a zöldfűszerekkel. Sózzuk, borsozzuk. Ízesítjük pirított kirmizi biberrel. Nekem ilyen nem volt, így más, nem pirított csípős paprikával ízesítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése