2016. augusztus 25., csütörtök

Sóskás-túrós párnák

Már megint le kellett szednem a sóskát, mert nagyra nőtt. Valami újat, de gyorsat és egyszerűt szerettem volna sütni belőle. Egyre bővül a sóskás ételek száma a blogon. Íme egy újabb kísérlet. A tésztája itt-ott kilyukadt sülés közben, mert nagyon megtöltöttem őket, de én így szeretem. Sok töltelékkel.



Hozzávalók a tésztához:
- 25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt,
- egy kiskanál só,
- 2 evőkanál olaj,
- annyi víz, amennyitől egy jól nyújtható, rugalmas tésztát kapunk.

Hozzávalók a töltelékhez:
- friss sóska, apróra vágva,
- 15 dkg túró,
- 5-8 dkg feta sajt,
- só (vigyázat, a feta is sós),
- 1 felvert tojás (én ezt nem tettem bele).

Elkészítés:

1. A tészta hozzávalóit összegyúrjuk. Annyi vizet adjunk hozzá, hogy ne legyen ragacsos, de száraz sem, hanem egy jól nyújtható tésztát kapjunk. Becsomagoljuk fóliába és egy-két órát (de akár egy éjszakát) pihentetjük.

2. A töltelékhez összekeverjük a túrót, fetát, sóskát és a sót. Én házi túrót használok, így az lágyabb, mint a bolti. Ha nagyon száraznak érezzük, tegyünk bele kis tejfölt is, de, ha gondoljuk, tojással is lazíthatjuk.

3. A pihentetett tésztát jó vékonyra kinyújtjuk, tetszés szerinti méretű kockákra vagy téglalapokra vágjuk, mindegyikre teszünk a töltelékből, félbehajtjuk és villával körben lenyomkodjuk a szélét. Kiolajozott tepsire helyezzük és 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése