2016. szeptember 26., hétfő

Céklaleves feta sajttal, paradicsommal

Akkor készült ez a leves, amikor a csokis céklatorta, így a két ételhez való céklát együtt sütöttem. Kicsit féltem, hogy nagyon céklás íze lesz a levesnek és nem eszik majd meg a gyerekek, de szerencsére nagyon finom, lágy íze lett. Szerintem a benne lévő paradicsomlé segített abban, hogy a cékla erős, földes íze enyhüljön. A recept, mondanom sem kell, Hugh Fearnley-Whittingstall érdeme, melyet a BBC oldalán találtam. A készítés menetében eltértem, mert én nem szeretem főzni, hanem sütőben szeretem sütni a céklát.



Hozzávalók:
- 4-5 közepes (alma méretű) cékla,
- 500 g paradicsom (nálam több volt), ha nincs friss, lehet pótolni jó sűrű, házi paradicsomlével,
- 3 gerezd fokhagyma (eredetileg csak 1gerezd), durvára vágva,
- 1 közepes vöröshagyma, aprítva,
- 2 evőkanál olaj,
- 5 dl alaplé,
- só,
- bors,
- feta sajt a tálaláshoz.

Elkészítés:

1. A céklát hámozzuk, mossuk meg, vágjuk kisebb darabokra, tegyük hőálló edénybe és fedő alatt süssük puhára. Sok víz nem kell alá, egy-két löttyintésnyi elég lesz. Menet közben azért ellenőrizzük és, ha szükséges, akkor adjunk hozzá annyi vizet, hogy ne égjen oda.

2. A paradicsomot megmossuk, ha nagyobb, félbe is vághatjuk. Köré szórjuk a fokhagymát és meglocsoljuk egy evőkanál olajjal. 190 fokos sütőben kb. 25 percig sütjük. Ha kész, szűrőn, szitán vagy passzírozón áttörjük és a levét megtartjuk.

3. Egy evőkanál olajon megpároljuk a hagymát, majd hozzáadjuk a puha céklát, az alaplevet (vagy, ha nincs, akkor a vizet), sózzuk, borsozzuk és pár perc főzés után hozzáadjuk a paradicsomlevet is. Botmixerrel pürésítjük, majd forralunk rajta egyet.

4. Tálaláskor feta sajtot morzsolunk a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése