2016. szeptember 26., hétfő

Céklaleves feta sajttal, paradicsommal

Akkor készült ez a leves, amikor a csokis céklatorta, így a két ételhez való céklát együtt sütöttem. Kicsit féltem, hogy nagyon céklás íze lesz a levesnek és nem eszik majd meg a gyerekek, de szerencsére nagyon finom, lágy íze lett. Szerintem a benne lévő paradicsomlé segített abban, hogy a cékla erős, földes íze enyhüljön. A recept, mondanom sem kell, Hugh Fearnley-Whittingstall érdeme, melyet a BBC oldalán találtam. A készítés menetében eltértem, mert én nem szeretem főzni, hanem sütőben szeretem sütni a céklát.






Hozzávalók:
- 4-5 közepes (alma méretű) cékla,
- 500 g paradicsom (nálam több volt, több paradicsommal jobban szeretik a gyerekek), ha nincs friss, lehet pótolni jó sűrű, házi paradicsomlével,
- 3 gerezd fokhagyma (eredetileg csak 1gerezd), durvára vágva,
- 1 közepes vöröshagyma, aprítva,
- 2 evőkanál olaj,
- 5 dl alaplé,
- só,
- bors,
- feta sajt a tálaláshoz.

Elkészítés:

1. A céklát hámozzuk, mossuk meg, vágjuk kisebb darabokra, tegyük hőálló edénybe és fedő alatt, sütőben, süssük puhára. Sok víz nem kell alá. Menet közben azért ellenőrizzük és, ha szükséges, akkor adjunk hozzá annyi vizet, hogy ne égjen oda.

2. A paradicsomot megmossuk, ha nagyobb, félbe is vághatjuk. Köré szórjuk a fokhagymát és meglocsoljuk egy evőkanál olajjal. 190 fokos sütőben kb. 25 percig sütjük. Ha kész, szűrőn, szitán vagy passzírozón áttörjük és a levét megtartjuk.

3. Egy evőkanál olajon megpároljuk a hagymát, majd hozzáadjuk a puha céklát, az alaplevet (vagy, ha nincs, akkor a vizet), sózzuk, borsozzuk és pár perc főzés után hozzáadjuk a paradicsomlevet is. Botmixerrel pürésítjük, majd forralunk rajta egyet.

4. Tálaláskor feta sajtot morzsolunk a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése