2016. szeptember 24., szombat

Céklás csokitorta (tejmentes, tojásmentes)

Zizinél találtam ezt a receptet. Remek tortaalap lehet, de önmagában is nagyon finom. Eredetileg gluténmentesen akartam kipróbálni, de mivel már késő este volt, nem akartam kísérletezni. Két nap múlva is finom, puha volt a torta. Némileg eltértem az eredeti leírástól, de majd jelzem.


Ilyen magas, ha kicsi formában sütjük (kb. 16-17 cm-es volt ez a formám):



Ilyen lett, mikor 20 cm-es formában sütöttem: 



Hozzávalók (18cm forma, ha magasabb, 20 cm-es forma, ha vékonyabb tortára vágyunk):

Egy bögre 2,5 dl.
- 2 bögre kockára vágott cékla, sütőben lefedve puhára sütve, majd botmixerrel pürésítve,
- 1 bögre teljes kiőrlésű tönkölyliszt (esetleg fele lehet darált mogyoró vagy dió),
- 1 bögre tönköly fehérliszt,
- 2-2,5 evőkanál kakaópor (eredetileg 1 kanál),
- 5 dkg étcsoki (eredetileg 10 dkg ), minimum 70-85 %-os legyen, olvasztva,
- fél bögre olaj (én legutóbb csak 30 g olajat tettem bele),
- 2 teáskanál szódabikarbóna,
- 2 teáskanál almaecet,
- 2 teáskanál sütőpor (én nem tettem bele),
- vaníliaőrlemény,
- 1 bögre víz vagy növényi tej (inkább adagoljuk apránként, nehogy sok legyen),
- cukor ízlés szerint (eredeti recept szerint fél bögre méz és juharszirup, én csak kevés cukrot tettem bele).

Elkészítés:

1. Egyik tálban az összes száraz, a másik tálban a nedves hozzávalókat (olvasztott csokit és céklát is) keverjük össze, majd a kettőt vegyítsük és gyorsan keverjük ki. Ne keverjük túl, éppen álljon össze és már önthetjük is a tortaformába. (Ha túl híg, adjunk hozzá még lisztet, ha túl sűrű, akkor folyadékot. Nekem úgy tetszik a legjobban a végeredmény, ha lágy lesz a tészta, de nem folyós. Olyan hummusz állagú, körülbelül)

2. 180 fokra előmelegített sütőben 45 percig sütjük. Végezzünk tűpróbát. Hagyjuk a formában kihűlni. Tetejét tálaláskor megszórhatjuk porcukorral, de be is vonhatjuk tetszés szerinti krémmel, sőt, szerintem nagyon jó tortaalap, tehát tölthetjük kedvenc krémünkkel vagy lekvárral is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése