2016. szeptember 7., szerda

Cukkinis-patisszonos sült hús

Ehhez a recepthez nincs kép, mert az első munkanapomon ettük, így nem volt időm lefényképezni. A recept ötletét a Vidék Íze 2016 szeptemberi számából vettem. Eredetileg csirkehúsból készül, de én szürkemarhából készítettem, mert nekem csak az volt otthon. Finom, szaftos ebéd lett belőle.

Hozzávalók: 
- csirkemell/szürkemarha/sertés vagy bármilyen más hús,
- egy nagy doboz joghurt (nálam joghurt és tejföl vegyesen),
- két kisebb cukkini, kis kockákra vágva,
- egy kisebb patisszon, kis kockákra vágva (hámozhatjuk is),
- 3-4 gerezd fokhagyma, aprítva,
- petrezselyemzöld, aprítva,
- só,
- bors,
- egy-két evőkanál zsiradék. 

Elkészítés: 

1. A húst felszeleteljük, kiklopfoljuk egy kicsit, majd sózzuk, borsozzuk. Ha csirkemellből készítjük, akkor a következő rész kimaradhat. 

2. Egy nagy serpenyőben zsiradékot hevítünk, majd az előkészített húst, mindkét oldalán, elősütjük. Addig sütjük, míg kis színt kap a hús. 

3. A húst összekeverjük a joghurttal/tejföllel, ráhalmozzuk a darabolt zöldségeket, fokhagymát, petrezselyemzöldet, sózzuk, borsozzuk és kicsit megkeverjük, de a hús maradjon alul és a zöldség takarja be azt. Lefedjük és 170-180 fokos sütőben készre sütjük. Csirkehús esetén kb. másfél órát kell sütni, én 2 és fél-3 órát sütöttem a szürkemarhát, lassú tűzön. Omlós, szaftos lett. Mi quinoával ettük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése