2016. szeptember 12., hétfő

Zsályás-sütőtökkrémes tészta pirított dióval

A The Guardian oldalán találtam ennek a finom, húsmentes, tojásmentes és tejmentes sütőtökös ételnek a receptjét. Eredetileg vajat kellett volna használnom, de éppen elfogyott, így helyette szőlőmagolajjal készítettem. Nekem nagyon ízlett. Kicsit egyszerűsítettem az elkészítés módján és ide most azt írom le, én hogyan készítettem. Van már egy másik sütőtökös-tésztás recept a blogon, de abba kell szalonna is. A recept Hugh Fearnley-Whittingstall érdeme. Hiába, benne még soha nem csalódtam. 




Hozzávalók: 
- 4-6 ducibb gerezd fokhagyma,
- só,
- bors,
- 4 evőkanál olaj (nálam most szőlőmagolaj),
- 7,5 dkg dió, durvára vágva, száraz serpenyőben megpirítva,
- tészta (nálam durum szélesmetélt), megfőzve,
- 15-20 darab friss zsályalevél,
- 75 dkg sütőtök, magozva, 2X2 cm-es kockákra darabolva,
- parmezán vagy kecskesajt a tetejére, tálaláskor (én most nem tettem rá).

Elkészítés: 

1. A sütőtököt tepsire helyezzük, közédobjuk a fokhagymát (amit ne pucoljunk meg, csak szedjünk gerezdekre és enyhén roppantsuk meg), majd 180 fokon puhára sütjük. Nem baj, ha kicsit karamellizálódik.

2. A zsályaleveleket az olajon, lassú tűzön addig sütjük, míg ropogósra sülnek. Ha kész, elzárjuk a tüzet, kiszedjük a leveleket.

3. A megpuhult tökről és fokhagymáról leszedjük a héját, szétnyomkodjuk, összekeverjük a zsályás olajjal, sózzuk, borsozzuk.

4. Beleforgatjuk a kifőtt tésztát és tálaláskor megszórhatjuk parmezánnal vagy kecskesajttal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése