2016. szeptember 12., hétfő

Zsályás-sütőtökkrémes tészta pirított dióval

A The Guardian oldalán találtam ennek a finom, húsmentes, tojásmentes és tejmentes sütőtökös ételnek a receptjét. Eredetileg vajat kellett volna használnom, de éppen elfogyott, így helyette szőlőmagolajjal készítettem. Nekem nagyon ízlett. Kicsit egyszerűsítettem az elkészítés módján és ide most azt írom le, én hogyan készítettem. Van már egy másik sütőtökös-tésztás recept a blogon, de abba kell szalonna és birsalma is (az Borbás Marcsi receptje). Ez a recept Hugh Fearnley-Whittingstall érdeme. Hiába, benne még soha nem csalódtam. 





Hozzávalók: 
- 4-6 ducibb gerezd fokhagyma,
- só,
- bors,
- 10 evőkanál olaj (nálam most szőlőmagolaj) vagy 5 dkg vaj a zsálya sütéséhez és 4 evőkanál olaj a tök sütéséhez,,
- 7,5 dkg dió száraz serpenyőben megpirítva, durvára vágva,
- tészta (nálam durum szélesmetélt vagy spagetti), megfőzve,
- 15-20 darab friss zsályalevél,
- 75 dkg sütőtök, magozva, hámozva, 2X2 cm-es kockákra darabolva,
- parmezán vagy kecskesajt vagy valami finom házi félkemény sajt a tetejére, tálaláskor (én most nem tettem rá).

Elkészítés: 

1. A sütőtököt tepsire helyezzük, közé dobjuk a fokhagymát (amit ne pucoljunk meg, csak szedjünk gerezdekre és enyhén roppantsuk meg), sózzuk, locsoljuk 4 evőkanál olajjal, majd 180 fokon puhára sütjük. Nem baj, ha kicsit karamellizálódik a tök, úgy még finomabb.

Volt már úgy is, hogy sütöttem egy nagy tepsi sütőtököt és megmaradt valamennyi, már nem ette senki. Ezt a tököt kiszedtem a héjából, majd összekevertem a lejjebb olvasható zsályás vajjal, valamint aprítottam bele 3 gerezd fokhagymát is. Kicsit átforgattam alacsony lángon és tettem is a tésztára. 

2. A zsályaleveleket a maradék olajon/vagy 5 dkg vajon, lassú tűzön addig sütjük, míg ropogósra sülnek. Ha kész, elzárjuk a tüzet, kiszedjük a leveleket (amit el is rágcsálhatunk aztán, finom, ropogós lesz, mint a chips).

3. A fokhagymáról leszedjük a héját, szétnyomkodjuk ezt is és a tököt is (a tököt rusztikusra törtem, hagytam benne darabokat), összekeverjük a zsályás olajjal/vajjal, sózzuk, borsozzuk.

4. Beleforgatjuk a kifőtt tésztát és tálaláskor megszórhatjuk parmezánnal vagy kecskesajttal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése