2016. október 31., hétfő

Sütőtökös kalács

A Vidék Íze legújabb, 2016 novemberi számában találtam ezt a receptet. Kicsit módosítanom kellett, mert Panni tojásérzékeny, így a tojást kihagytam a tetejéről. Nagyon finom, puha és gyönyörű sárga színű tésztát kapunk.




Hozzávalók:
- 40-50 dkg liszt,
- 2 dkg élesztő,
- 3 evőkanál cukor (én csak 2 evőkanál kókuszcukrot tettem bele),
- 1,5 dl tejszín,
- 5 dkg puha vaj,
- 25 dkg sütőtökpüré (ne legyen forró),
- 1 kávéskanál őrölt fahéj (én csak egy picit tettem bele),
- fél kávéskanál őrölt szegfűszeg (nem tettem bele),
- 1 felvert tojása tetejére (nem tettem, helyette kókuszcukrot elkevertem kevés vízzel és azzal kentem le),
- sütés után tökmag minden kalács közepébe.

Hozzávalók a mázhoz (én ezt kihagytam):
- 1 tojásfehérje,
- 10 dkg porcukor.

Elkészítés:

1. Kevés cukros, langyos tejszínben felfuttatjuk az élesztőt.

2. 40 dkg lisztet tálba szitálunk, hozzáadjuk a cukrot, fűszereket, a sütőtökpürét, a felfuttatott élesztőt és a langyos tejszínt. Közepesen kemény tésztát dagasztunk. Ha szükséges, kevés lisztet vagy langyos vizet/tejet adunk hozzá, hogy a megfelelő állagot elérjük. A dagasztás végén adjuk hozzá több részletben a puha vajat. Jól kidagasztjuk, majd letakarva duplájára kelesztjük.

3. Pici gömböket formázunk a tésztából, majd a széleit bevagdossuk, hogy úgy nézzenek ki, mint a kerek sütőtök. A recept éles kést javasol, nekem az olló jobban bevált a szabdaláshoz.

4. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük a kis tököket (viszonylag távol egymástól, mert nőni fognak). Hagyjuk ismét kelni egy kicsit, majd kenjük le felvert tojással (vagy, ha nem ehetünk tojást, akkor esetleg tejjel, tejszínnel vagy valamilyen cukorral kevert vízzel). 180 fokra előmelegített sütőben 15-20-25 percig sütjük (a kalács méretétől függően).

5. Ha kihűlt, mindegyik közepébe egy-egy tökmagot dugunk, mintha az lenne a tök szára és a kalácsok tetejét becsíkozhatjuk porcukorral kevert tojásfehérjével (én ezt kihagytam).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése