2016. október 3., hétfő

Szilvalekváros bukta

Szüretre sütöttem ezeket a buktákat, melyek Stahl Judit receptje szerint készültek. Tojást nem tettem se bele, se rá, mert Panni tojásérzékeny. Már többször kipróbáltam ezt a receptet, de még soha nem írtam be a blogba. Most pótlom. Nagyon finom, puha bukták lesznek. Egy nagy gáztepsiben sütöttem és estére már nem is maradt belőle, úgyhogy nagyon kapós volt. Még Panni is, aki inkább húsevő mint süteményes, megevett belőle vagy 5 darabot. A recept pontos leírását Lúdanyónál találtam.


Hozzávalók: 
- 50 dkg liszt (eredetileg 25 dkg rétesliszt és 25 dkg finomliszt, nálam 50 dkg tönköly fehér),
- 4 dkg cukor (eredetileg 6 evőkanál),
- 3,5 dl langyos tej (nálam kicsit többet vett fel a tészta),
- 2,5 dkg élesztő,
- 1 dl olaj,
- 1 tojás (én ezt nem tettem bele).
- kemény házi szilvalekvár (nálam majdnem elfogyott egy 7 dl-es üveggel),
- olaj a forgatáshoz, kenéshez.

Elkészítés: 

1. Morzsoljuk az élesztőt 1 dl langyos tejbe, szórjunk bele 1 kiskanál cukrot, keverjük meg és langyos helyen hagyjuk felfutni.

2. A lisztet, cukrot, maradék langyos tejet, olajat, tojást, ha teszünk és a felfuttatott élesztőt egy nagy tálba tesszük, majd alaposan összekeverjük. Nagyon lágy tésztát kapunk (sűrű galuskatésztaszerű).

3. Tetejét megszórjuk liszttel, letakarjuk és 15 percig állni hagyjuk.

4. Ekkor megint átkeverjük, majd csipegető mozdulatokkal dagasztjuk pár percig, végül letakarva 1 órát kelesztjük.

5. Ha megkelt, egy jól kilisztezett felületre borítjuk a tésztát és kézzel vagy nyújtófával téglalap alakúra lapítjuk (kb. 25X50 cm-es legyen a téglalap).

6. Ízlés szerinti méretűre (kb. féltenyérnyire) daraboljuk (4X9 db, 4X8 db). Én jobban szeretem a kisebb, de sok lekvárt rejtő buktákat.

7. Kezünkbe veszünk egy darabot, kicsit meghúzogatjuk, hogy nagyobb legyen, ráteszünk egy kiskanál lekvárt és ráhajtjuk a tésztát.

8. A tepsibe öntünk egy kevés olajat, ecsettel megkenjük a buktát és hajtással lefele lerakjuk. A következő buktákkal is ugyanígy járunk el. Szorosan helyezzük őket egymás mellé.

9. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése