2016. november 25., péntek

Mézes puszedli 2.

Van már egy mézes puszedli recept a blogon, de este kipróbáltunk a gyerekekkel egy másik receptet. Ez is finom, így dönteni nem tudok a kettő között. Ennek az az előnye, hogy azonnal süthető, nem kell egy éjszakát pihentetni. Finom, puha lesz a végeredmény. Én most mini puszedliket sütöttem, hogy egy-egy falatka legyen mindegyik. Könnyebb így a gyerekeknek. Na, meg én sem eszek belőle annyit. Mivel nem szeretem a cukormázat, ezért inkább 85 %-os étcsokiba mártogattam a sütiket. Wiselady-től származik ez a puszedli recept.


Hozzávalók: 
- 45 dkg liszt (eredetileg 10 dkg rétesliszt+35 dkg finomliszt, nálam fele fehér tönköly, fele teljes kiőrlésű tönköly),
- 10 dkg porcukor (én nem tettem bele, nekünk elég a méz édessége),
- 1 púpos teáskanál szódabikarbóna,
- 2 teáskanál kakaópor,
- 1/2 kávéskanál fahéj,
- 1/2 kávéskanál őrölt szegfűszeg,
- csipetnyi őrölt gyömbér,
- vagy a fenti fűszerek helyett mézeskalács fűszerkeverék,
- pár csepp citromlé,
- 1 egész tojás + 1 sárgája (én a tojásokat Panni tojásérzékenysége miatt egyszerűen kihagytam),
- tejföl (eredetileg 1 evőkanál, nálam több, mert nem tettem a tésztába tojást és más lisztet használtam),
- 15-17 dkg méz,
- 8 dkg disznózsír (vagy vaj).

Elkészítés: 

1. A lisztet, kakaóport, szódabikarbónát, porcukrot (ha teszünk bele), fűszereket összekeverjük.

2. A zsírt és a mézet alacsony hőfokon megolvasztjuk (kb. kézmeleg legyen).

3. A lisztes keverékhez adjuk a megolvasztott zsíros mézet, hozzákeverjük a tojásokat (ha teszünk bele), citromlevet és a tejfölt (én több tejfölt tettem, mert a tojást nem használok). Fakanállal keverjük/dagasztjuk.

4. Öt percet állni hagyjuk, majd golyókat formázunk belőle (ízlés szerinti méretőt, nőni fog sütés közben--->eredeti recept szerint duplájára, nálam azért ekkorát nem nőttek, mert valószínűleg keményebb tésztát gyúrtam, mint eredetileg kellett volna). Ha akarjuk, tölthetjük is a golyókat pl. aszalt szilvával.

5. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük a golyókat, kissé távol egymástól, mert sülés közben terülnek, nőnek.

6. 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Mérettől és sütőtől függően kb. 8-12 perc. Ha az alja már színesedni kezd, vegyük ki, ne süssük túl, mert kemény lesz.

7. Bevonhatjuk cukormázzal, márthatjuk csokiba, de szerintem önmagában is finom. Ki hogy szereti és mit enged a diétája. Puha lesz a puszedli, már rögtön sütés után.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése