2017. január 7., szombat

Egreses pite

Az egreses pite receptjének alapötlete Pálinkás Norbert 100 % disznó című könyvéből van. Ezt a receptet alakítottam át ízlésem, kedvem és lehetőségeim szerint. Jelzem, hol történt változtatás. Finom sütemény. Más gyümölccsel is készíthetjük.



Hozzávalók a tésztához:
- 20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (eredeti recept szerint fehér, de én a pitéket szeretem teljes kiőrlésűből készíteni),
- 10 dkg darált dió,
- 5 dkg vaj
- 4 dkg disznózsír (eredeti recept szerint nem kell bele vaj, csak disznózsír, abból is 15 dkg),
- 1-2 evőkanál tejföl, amennyitől összeáll a tészta (eredetileg nem kell bele tejföl, hanem 2 tojássárgája),
- a tésztába nem tettem semmilyen édesítést, aki igényli, tegyen bele egy kevés cukrot.

Hozzávalók a töltelékhez:
- 1 evőkanál nádcukor,
- 25 dkg egres (friss vagy fagyasztott, DE én most házi cukormentes egresbefőttből készítettem),
- 2,5 dl tejszín,
- 2 kiskanál útifűmaghéj (eredeti recept szerint 2 tojássárgája kell, de mi azt nem ehetünk, aki eheti, tegyen az útifűmaghéj helyett tojást),
- 2 marék dió darálva (ezt nem írja az eredeti recept, de én tettem bele).

Elkészítés:

1. A tészta hozzávalóiból gyors mozdulatokkal, hogy ne olvadjon meg a zsiradék, rugalmas, jól nyújtható tésztát gyúrunk. Zacskózzuk és legalább 1 órát hűtőben vagy hűvös helyen pihentetjük.

2. A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A pihentetett tésztát kinyújtjuk, piteformába simítjuk, hogy a peremét is takarja a tészta. Tetejét villával megszurkáljuk és elősütjük a tésztát. Kb. 10-15 perc. Akkor jó, ha a tésztát megérintve már nem ragacsosnak, hanem száraznak érezzük (de ne legyen színe!).

3. A tejszínt elkeverjük a cukorral. Én kevertem bele egy marék diót darálva és tojás helyett útifűmaghéjat. Végül óvatosan hozzákeverjük az egrest is.

4. Az elősütött tésztára szórtam a darált dió másik felét, arra ráöntöttem a tölteléket és készre sütöttem a pitét. Kicsit legyen színe. Langyosan vagy hidegen fogyasztjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése