2017. január 3., kedd

Cukkinis-gombás tészta sütőben sütve

Egyszer, nyár végén, már elkészítettem Hugh Fearnley-Whittingstall Három jó dolog című könyvéből a cukkinis sült tésztát, de akkor megspékeltem egy kis padlizsánnal. Most, télen, a mélyhűtőből vettem ki egy adag feldarabolt cukkinit, a szilveszteri melegszendvicsből pedig maradt egy kis gomba, azt is hozzákevertem a szószhoz.

Munkába indulás előtt szerettem volna lefényképezni, de sajnos nagyon sötét volt még odakint, így nem tudtam róla elfogadható képet készíteni, ezért ide most bemásolom a nyáron készült cukkinis tészta fotóját (most nem pennét, hanem mini makaróni tésztát főztem bele).



Hozzávalók:
- egy közepes cukkini, kis kockákra vágva,
- maradék párolt, darabolt gomba,
- 25 dkg penne tészta vagy más tészta,
- 3 evőkanál tejföl (eredetileg tejszín),
- só,
- bors,
- 3-4 gerezd fokhagyma, apróra vágva,
- 2 evőkanál olaj vagy zsír,
- sajt (eredetileg mozzarella és parmezán, nálam házi kecskesajt és házi trappista jellegű sajt).

Elkészítés:

1. A cukkinit a zsiradékon pirítani kezdjük. Mikor egy pici színt kap és serceg, levesszük takarékra a tüzet, megsózzuk, borsozzuk és fedő alatt puhára pároljuk. Kicsit főjön szét és legyen krémszerű. Ezután mehet bele a gomba és még pár percig főzzük együtt is a zöldségeket. Mikor kész, keverjük bele a fokhagymát, tejfölt, kevergessük pár percig és zárjuk el a tüzet.

2. Közben főzzük meg a tésztát. Az ajánlott főzési idő előtt 2 perccel szűrjük le.

3. A tésztát összekeverjük az előkészített zöldséggel és reszelt sajttal. Egy sütőálló edénybe öntjük és a tetejét is megszórjuk reszelt sajttal. (Én eleve olyan edényben kezdtem a zöldséget párolni, amit aztán a sütőbe is betehetek.) 200 fokos sütőben átforrósítjuk és kapjon egy kis színt. Legjobb frissen tálalva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése