2017. január 25., szerda

Favágó leves

Szerettem volna egy sűrű, laktató levest főzni mára. Néhány receptet elolvastam majd este nekiláttam a főzésnek. Egy hibája van ennek a levesnek: úgy emlékeztem, hogy van otthon gomba. Sajnos nem volt és mivel késő este főztem, meg egyébként is egy kicsi faluban lakunk, esélyem sem volt, hogy gombát szerezzek. Nem baj, a fiam úgysem szereti a gombát. Mondjuk mi, férjem, lányom és én viszont nagyon. Na, majd legközelebb. 



Hozzávalók a leveshez: 
- szalonna (kb. 8-10 dkg), apró kockákra vágva,
- 50-80 dkg sertés lapocka vagy comb, kisebb kockákra vágva,
- 1 fej vöröshagyma, aprítva,
- őrölt fűszerpaprika,
- só,
- bors,
- 20-30 dkg gomba, szeletelve (friss vagy konzerv),
- 2-3 dl sűrű házi paradicsomlé (ennek hiányában esetleg paradicsomsűrítmény, 3 evőkanál),
- néhány sárgarépa, apróra vágva,
- néhány zöldség, apróra vágva,
- 2-3 dl tejföl, a habaráshoz,
- 1 evőkanál liszt (elmaradhat, én nem tettem bele), a habaráshoz.

Hozzávalók a csipetkéhez: 
- 1 tojás vagy helyette víz, ha nem ehetünk tojás (nálunk Panni allergiás, így én vízzel készítettem),
- kevés só,
- liszt, amennyit felvesz a tojás/víz (kemény tésztát gyúrunk, abból csipegetünk és sodrunk kisebb golyócskákat).

Elkészítés: 

1. Az apró kockákra vágott szalonnát lassú tűzön zsírjára sütjük, majd hozzáadjuk a vöröshagymát és megpároljuk azt is.

2. Ezután beleöntjük a kockára vágott húst. Addig sütjük-főzzük, míg a hús mindenhol kifehéredik. Ekkor levesszük a tűzről, megszórjuk a pirospaprikával, jól elkeverjük. Visszatesszük a tűzre, felöntjük vízzel, sózzuk, borsozzuk. Beleöntjük a paradicsomlevet (vagy a sűrített paradicsomot) és a gombát. Én most tettem bele a zöldségeket is. Lefedjük és lassú-közepes tűzön készre főzzük.

3. Mikor elkészült a leves, minden puha benne, behabarjuk liszttel kevert tejföllel. Én a tejfölt csak simán kikevertem, lisztet nem tettem bele. A levesből mertem hozzá egy evőkanálnyit, jól elkevertem, majd az egészet visszaöntöttem.

4. Hozzáadjuk a csiptekét is. Megvárjuk, hogy a csipetke megfőjön (hamar kész) és elzárjuk a tüzet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése