2017. január 21., szombat

Házi tészta tojás nélkül, tésztagéppel

Ma végre kipróbáltuk a tésztagépet, amit karácsonyra kaptam. Eddig nem volt rá lehetőségem, mert vagy nem voltam jól vagy más dolgom volt. Most viszont a gyerekek a mamánál vannak, így nyugodtan kísérletezhetünk, próbálgathatjuk a különböző formákat. Merthogy férjem is lelkes és kíváncsi ám! Szóval, most mint a gyerekek, játszunk a konyhában a tésztával.








Nálunk nagyon fontos, hogy tojásmentes legyen a tészta, mert Panni tojásérzékeny. Egy termelőtől vásároljuk a teljes kiőrlésű és a fehér tönkölylisztet. Nagyon jó liszt. Ebből gyúrtam a tésztát víz hozzáadásával. Az első próba nem sikerült, túl lágy lett a tészta, ezért másodszorra már keményebbre gyúrtam. Ezzel már működött. Most már tésztát sem kell vennem a boltban. A próbaadagot gyorsan ki is főztem és megettük ebédre (egy gyors fokhagymás-szőlőmagolajos, petrezselymes tésztát készítettem, kecskesajttal).

Az arány most így néz ki a mi lisztünkkel:
- 10 dkg liszt,
- 3 dkg víz.

Elkészítés:

1. A lisztet és a vizet gyorsan összegyúrjuk. Nem szabad sokat gyúrni és jól kidolgozni, mert akkor lágyul, melegszik a tészta (tekerés közben a gép maga is melegíti a tésztát).

2. Kifőzzük és jóízűen elfogyasztjuk. Ilyen egyszerű.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése