2017. január 25., szerda

Kakaós csiga (tojás-, és gluténmentes)

Ismét kipróbáltam Nóri mindenmentes konyhájának egyik receptjét. Az alaprecepten változtattam, mert nálunk nem volt fontos, hogy tejmentes is legyen az étel, így én kókuszzsír helyett vajat használtam és tejjel is meglocsoltam a tetejét. Nekem még mindig kicsit furcsa a kölesliszt és a barna rizsliszt mellékíze, de összességében nagyon finom lett ez a csiga. Könnyen át lehet alakítani vegánná, tejmentessé a receptet, így bármilyen diétát követők elkészíthetik saját igényeik szerint. 



Hozzávalók: 
- 7 dkg mandulaliszt (eredeti recept szerint földimandula kell bele, én simán ledaráltam a "normál" mandulát),
- 7 dkg kölesliszt,
- 7 dkg barna rizsliszt,
- 2 evőkanál útifűmaghéj,
- kb. 180 g víz (amennyit a tészta igényel),
- 2 evőkanál lenmag, darálva,
- 4 evőkanál olívaolaj,
- 10 g élesztő,
- 2 evőkanál kakaópor (vagy ízlés szerint),
- édesítés ízlés szerint (ki, mit és mennyit használ, nálam most kókuszcukor),
- 4 dkg kókuszzsír (nálam vaj, mert mi fogyasztunk tejtermékeket),
- a tetejére, mikor megsül a csiga, néhány evőkanálnyi tej (magtej, állati eredetű tej, ki mit fogyaszt).


Megjegyzés: én annyit változtattam az arányokon, hogy 5-5-5 dkg rizslisztet, köleslisztet és hajdinalisztet tettem a tésztába.

Elkészítés: 

1. A darált lenmagot összekeverjük néhány evőkanál vízzel (ha jól emlékszem, kb. 4 kanállal tettem bele). Elkeverjük, hogy zselés, tojásfehérje-szerű állagú legyen.

2. Az élesztőt langyos vízben elkeverjük, majd állni hagyjuk egy kicsit (míg összekészítjük a liszteket).

3. Az összes lisztet egy tálba tesszük, hozzáöntjük a vízben feloldott élesztőt, a lenmagot, az útifűmaghéjat és az olajat. Összegyúrjuk. Egy kicsit nedves lehet az állaga, kelesztés után szárazabb lesz. Konyharuhával letakarjuk és fél órát állni hagyjuk.

4. A recept máshogy írja a nyújtást és a kakaóporral való kenést, mint ahogy én készítettem. Egy sütőpapíron kinyújtottam a tésztát, hogy ne ragadjon a pultra (ha kell, szórhatunk alá valamilyen lisztet) megkentem olvasztott vajjal, megszórtam kakaóporral és cukorral.

5. A tésztát feltekerjük, 1 cm szélesre szeleteljük és sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük.

6. A sütőt előmelegítjük 180 fokra (addig áll, pihen a tészta), majd, mikor forró a sütő, betoljuk a csigákat. Kb. 20 perc alatt készül el. Én a sütés után egy konyhai ecsetet tejbe mártogattam és tejjel alaposan megkenegettem a forró csigákat. Kihűlésig 2 konyharuhával letakartam, majd fémdobozba zártam (az eredeti recept azt írja, hogy kihűlés után mindenképp le kell takarni, különben kiszárad a tészta).

Megjegyzés: akinek van gluténmentes kovásza, az élesztőt nyugodtan helyettesítheti vele.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése