2017. január 27., péntek

Kakaós-mandulás quinoa sütemény (tojás-és gluténmentes)

Zizi oldalán találtam ezt a receptet és alakítottam át a saját ízlésem és lehetőségeim szerint. Megmondom őszintén, kicsit féltem, hogy milyen lesz majd a végeredmény, de meglepően finom lett ez a süti. Mi most nem reggelire fogyasztottuk, ahogy Zizi ajánlja, hanem ebédre, a leves után. Fokhagymalevest főztem, hozzá vajban pirított kenyérkockákat kínáltam és a második volt ez a könnyű, egészséges sütemény (Gergő lebetegedett, ezért próbáltam valami olyasmit kitalálni, amit szeret, de egészséges és nem terheli meg a szervezetét.)




Hozzávalók egy kis tepsihez ( 1 bögre = 2,5 dl):
- 1 bögre quinoa (nekem főzőtasakos volt otthon, aminek súlya 180 g, ennyit főztem meg 3 dl vízben), eredetileg 1 bögre quinoa kellett volna bele,
- 15 dkg mandula, darálva, (ebből 12 dkg ment a tésztába, 3 dkg a tetejére)
- 6 dkg dió, darálva,
- 2,5 dkg puffasztott amarant,
- 1 mokkáskanál szódabikarbóna,
- 1 alma, hámozva, darabolva,
- 2-2,5 dl édes, cukormentes lekvár (nálam ez saját befőzésű fügelekvár volt), eredeti recept szerint 1 bögre magozott, aszalt datolya kellett volna bele,
- fél bögre lenmag (én ezt véletlenül kifelejtettem, de utólag nem bánom),
- néhány evőkanál cukrozatlan kakaópor,
- 2-2,5 dl tej (ez lehet növényi is, ha azt preferáljuk).

Elkészítés: 

1. Főzőtasakos quinoát használtam, így 3 dl forrásban lévő vízben csak meg kellett főznöm (kb. 10 perc volt). Ha nem ilyen quinoánk van, olvassuk el a zacskóján lévő tájékoztatót, hogy hogyan kell puhára főzni (előtte mindenképp öblítsük át tiszta vízzel).

2. A darabolt almát, a kakaóport, a tejet, a lekvárt (vagy datolyát) és a lenmagot (ez elhagyható) egy magas falú edénybe tesszük és egy botmixerrel pépesre-krémesre mixeljük az egészet. Hozzáöntjük a megfőtt quinoához, majd belekeverjük a darált diót és 12 dkg darált mandulát. Én azért tettem még hozzá puffasztott amarantot is, mert nekem túl híg lett a "tésztám". Az amaranttal együtt végül olyan állagú lett, hogy önteni tudtam, de nem volt hígan folyós, inkább kenhető.

3. Sütőpapírral bélelt vagy valamilyen zsiradékkal és gluténmentes liszttel (nálam hajdinaliszt) kikent tepsibe simítjuk a tésztát. A maradék mandulát a tetejére szórjuk.

4. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 50-60 percig sütjük. Csak akkor szeleteljük, ha teljesen kihűlt.

2 megjegyzés:

  1. Akkor ehhez most egy bögre kinoa liszt kell? Nekem quinoa liszt van itthon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, hanem egy bögre quinoa (nem lisztet ír az eredeti recept).

      Törlés