2017. február 9., csütörtök

Boszorkánypogácsa

A gomba kekszek mellett ezt sütöttem a gyerekek farsangi bulijára. Természetesen tojásmentesítettem a receptet, hogy Panni is ehessen belőle. Évek óta Lajos Mari receptjét használom ehhez a süteményhez (99 sütemény és torta).



Hozzávalók:
- 25 dkg vaj (nálam most egy része disznózsír),
- cukor ízlés szerint (nálam 3,5 dkg, de eredeti recept szerint 25 dkg),
- fél citrom, leve és héja,
- 1 kupaknyi rum (ezt nem írta az eredeti recept),
- 4 tojás---> én ezt nem tettem bele, hanem tejföllel lazítottam a tésztát,
- kb. 20-25 dkg liszt, amennyit igényel a tészta (nálam ebből 5 dkg kukoricaliszt, hogy sárgább legyen a tészta),
- kb. 10 dkg dió--->durvára aprítva vagy darálva (én daráltam, mert nem tojásfehérjébe mártottam a kekszeket, hanem tejszínbe),
- pár evőkanál tejszín, ha nem tojásfehérjébe fogjuk mártogatni a golyókat,
- sárgabaracklekvár vagy más, pikáns lekvár.

Elkészítés:

1. A vajat, a cukrot, a citromlevet, citromhéjat, rumot, 4 tojássárgát (nálam helyette pár kanál tejföl) gyors mozdulatokkal annyi liszttel összegyúrjuk, hogy egy puha, de nem ragacsos tésztát kapjunk. Becsomagoljuk zacskóba és legalább fél órát állni hagyjuk.

2. Kisebb, kb. diónyi nagyságú gömböket formázunk. Enyhén felvert tojásfehérjébe (nálam helyette tejszínbe) mártjuk a golyókat, ezután dióba forgatjuk őket.

3. Sütőpapírral bélelt (vagy vajazott, lisztezett) tepsire sorakoztatjuk a golyókat. Tetejüket ujjunkkal vagy fakanál nyelével jól benyomjuk.

4. 180-200 fokra előmelegített sütőben világosra sütjük. Mikor kivesszük a sütőből, rögtön tegyünk egy-egy kiskanálnyi lekvárt mindegyik golyóra, a mélyedésekbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése