2017. február 9., csütörtök

Gomba keksz

A receptet már nagyon régen kinéztem, de nem volt alkalom, amire megsüthettem volna. A gyerekeknek holnap lesz a farsangi mulatságuk, így most arra készültek ezek a kekszek és a boszorkánypogácsa. Ildi Kokki oldalán találtam a receptet. Tavaly süni kekszeket sütöttem. Annak is nagy sikere volt.






Hozzávalók:
- 18 dkg liszt,
- 1 tojás--->én ezt nem tettem bele, hanem tejföllel helyettesítettem,
- 9 dkg keményítő (ha nincs, jó helyette a főzős vaníliás pudingpor is)--->mivel nem tettem bele tojást, a keményítő egy részét kukoricaliszttel helyettesítettem, a keményítőt semmiképp ne hagyjuk ki, mert az fontos, hogy terülős legyen a keksz,
- 8 dkg porcukor, ízlés szerint,
- egy kupaknyi rum (ezt nem írta az eredeti recept, elhagyható),
- 12 dkg vaj (nálam most egy része disznózsír),
- 1 mokkáskanál őrölt vanília,
- 1 teáskanál sütőpor (nálam helyette egy kevés szódabikarbóna),
- 1 citrom reszelt héja és néhány csepp citromlé (nem tettem bele, mert nem volt),
- 1 evőkanál kakaópor és egy kicsike üveg (nálam Béres csepp üveg, de lehet rumaromás üveg is, vagy valami kis kupak).

Elkészítés:

1. A száraz hozzávalókat (a kakaót nem!) összekeverjük, majd belemorzsoljuk a vajat. Ezután mehet bele a többi hozzávaló. Egy nagyon puha, de nem ragacsos tésztát kell kapnunk.

2. Egy gáztepsit kibélelünk sütőpapírral. A tésztából kis golyókat formázunk (kb. 2 cm átmérőjű). Ne nyomkodjuk le, csak tegyük a tepsibe őket (viszonylag távol egymástól, mert terülni fog).

3. A gomba kalapjának formázása: a kis üveget belemártjuk a kakaóporba, kicsit lerázzuk és belenyomjuk a gombóc közepébe (jó mélyen nyomjuk). Megint kakaóporba mártás, majd újabb gombócba nyomjuk. Így folytatjuk, míg mindegyikkel elkészülünk.

4. A gombákat 200 fokra előmelegített sütőben 10-12 percig sütjük. Akkor van kész, mikor a gombák alja kicsit aranybarna színű lesz. Ne süssük túl! Ha kész. rácsra tesszük hűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése