2017. február 28., kedd

Nudli, csicsókából (pirított dióval)

Készítettem már korábban "alternatív" nudlikat: túrós nudlit liszt és tojás nélkül, túrós nudlit, amiben van liszt és tojás is és egy sós változatot, melynek tésztájában spenót és túró van. Hétvégén szedtünk fel végre csicsókát és annyi lett egy bokor alatt, hogy egy ételhez nem is tudtam felhasználni, annyira sok volt. Egyik feléből készült tejszínes csicsóka (gratin), másik részéből pedig ezek a nudlik. Egy kisebb adag csicsókát pedig elajándékoztam. Egy kg csicsókából készítettem a nudlit, ami egy hatalmas adag, négy főre bőven elég a fele. A recept alapötlete innen származik.

A nudlit nem csak édesen ehetjük, reszelt sajt, tejföl, szalonna, pirított káposzta vagy bármi más mehet rá dió, lekvár, mák helyett. Akár sütőben is is összesüthetjük, ha sósan készítenénk.




Hozzávalók (4 főre): 
- 50 dkg csicsóka,
- kb. 18-25 dkg liszt, de inkább azt mondom, amennyit felvesz, amennyit igényel a tészta (nálam tönköly fehérliszt került bele)
- 3 dkg vaj,
- 1 tojás vagy helyette 1 kiskanál útifűmaghéj és 1-2 dkg étkezési keményítő, de szerintem ha elhagyjuk a tojást vagy az útifűmaghéjat, úgy is jó lesz,
- darált dió a forgatáshoz (vagy zsemlemorzsa, ha hagyományosan szeretnénk).

Elkészítés: 

1. A csicsókát alaposan megmossuk, majd vízben puhára főzzük úgy, ahogy a krumplit szoktuk.

2. Még melegen átnyomjuk a megpuhult csicsókát krumplinyomón. Kihűtjük.

3. A kihűlt, átnyomott csicsókát összegyúrjuk a vajjal, a tojással vagy helyette útifűmaghéjjal és étkezési keményítővel és annyi liszttel, amennyit igényel a tészta. Ne tegyünk túl sok lisztet hozzá, mert akkor nagyon kemények lesznek a nudlik, ráadásul a nudlik sodrásához is használunk majd lisztet.

4. A diót ledaráljuk, serpenyőben megpirítjuk. Legyen illata, nagyon kicsi színe, de ne égessük meg.

5. A nudlikat több részletben kifőzzük, jól lecsepegtetjük. Nekem úgy vált be, hogy kicsit hagytam a nudlikat csöpögni, szikkadni és csak azután forgattam bele a pirított dióba. Házi baracklekvárral fogyasztjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése