2017. március 16., csütörtök

Szilvalekváros papucs (csicsókás tésztából)

A sok felszedett csicsókából este gyorsan összedobtam egy tortát, egy sós pitét és ezt a finom szilvalekváros papucsot. Cukor szinte nincs is benne (1 evőkanálnyi van a tésztában, a lekvár pedig cukormentes). Egészséges desszert, uzsonnára, reggelire, tízóraira is remek. A recept ötletét a Konyhablog oldalán találtam. 




Hozzávalók: 
- 20 dkg csicsóka, megtisztítva, nagyon apróra reszelve,
- 25-30 dkg liszt (nálam fele teljes kiőrlésű tönköly, fele fehér tönköly),
- 50 g olaj (legjobb, ha dióolaja, de nekem csak szőlőmagolajam volt),
- 1 evőkanál cukor (nálam barnacukor),
- 1 kiskanál szódabikarbóna
- a recept írt tojást, de én nem tettem bele,
- cukormentes, házi, sűrű szilvalekvár a töltelék.

Elkészítés: 

1. A lekvár kivételével minden hozzávalót összegyúrunk. Annyi lisztet tegyünk bele, hogy ne ragadjon a tészta. Legyen jól nyújtható.

2. Lisztezett felületen kinyújtjuk a tésztát (ne túl vastagra). Kiszaggatjuk nagyobb pogácsaszaggatóval, megtöltjük szilvalekvárral, félbehajtjuk és villával körbenyomkodjuk az oldalát az illesztéseknél.

3. 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük (kb. 20 perc).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése