2017. március 26., vasárnap

Vegán piskótatekercs

Maléna konyhájából vettem a receptet, amit némileg módosítottam. Ahogy Maléna is írja, a tojásmentes piskóta bizony törik és nem lehet olyan szépen feltekerni, mint a tojásos változatot. Nálam is így volt, de azért egész tűrhetően néz ki, így elmentem magamnak a receptet, hátha máskor is szükségem lesz rá. Nagyon fontos, sütés után azonnal kenni és tekerni, különben utána már nem tudjuk még így sem feltekerni!




Hozzávalók:
- 12,5 dkg Mester süteményliszt szerepel az eredeti receptben, nálam helyette 8,5 dkg fehér tönkölyliszt és 6,5 dkg darált dió és mandula keveréke,
- másfél evőkanál cukor (eredeti receptben 7,5 dkg),
- 2 evőkanál cukormentes kakaópor,
- egy kiskanál szódabikarbóna (eredetileg 3-4 g sütőpor ÉS fél mokkáskanál szódabikarbóna),
- vanília (én ezt kihagytam),
- 4 evőkanál olaj,
- 1 evőkanál ecet,
- 150 ml víz,
- 5 g útifűmaghéj,
- töltelékhez: lekvár.

Elkészítés:

1. A száraz hozzávalókat összekeverjük egy edényben, a vizet, az olajat és a cukrot pedig egy másikban, majd a száraz hozzávalókat elkeverjük az olajos vízzel.

2. Egy nagy gáztepsit kibélelünk sütőpapírral. Erre simítjuk a tésztát úgy, hogy minden szélétől kb. 10 cm-t kihagyunk, oda már nem kenünk tésztát.

3. 180 fokra előmelegített sütőben maximum 15 percig sütjük, de figyeljük, mert vékony a tészta, hamar elkészül.

4. Nedves konyharuhára borítjuk és azonnal megkenjük lekvárral vagy az általunk választott töltelékkel, különben később már nem tudjuk feltekerni. Mi tejszínhabbal ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése